New Style Boutique 3 Review - Nu met popsterren!

donderdag, 23 november 2017 om 10:00
Wie wil er nu niet een kledingkast gevuld met meer dan twintigduizend kledingstukken, vooral als die kast gewoon past in een klein appartementje boven een winkel? Voor iedereen die deze droom wil najagen is er de Nintendo Presents: New Style Boutique serie. We nemen het nieuwste deel in deze serie onder de loep in onze New Style Boutique 3 review.
Je krijgt als jong, modieus meisje de oude en verstofte boetiek van je oom Tim. Je oom is een excentriek persoon, die van de hak op de tak heeft besloten om op wereldreis te gaan. En hij laat zijn winkel achter in jouw handen en die van je assistent. Jullie zijn waarschijnlijk toch beter in het runnen van een modewinkel dan dat hij is.
En jawel, voor je het weet is de stad mooier en vrolijker door jouw harde werk en verspreid je een beetje magie door de mensen om je heen anders te kleden. Daar stopt het trouwens niet bij, je helpt ook mee in de kapsalon en bij de schoonheidsspecialist, je ontwerpt kleding en in je vrije tijd klus je bij als styliste voor popsterren en modellen.
New Style Boutique 3 Review

Meisjesachtig? Dat had je gedacht!

Als je nou denkt dat deze game een standaard game is voor meisjes dan heb je het compleet mis. New Style Boutique 3 is een gepolijste game met meer inhoud dan de gemiddelde Triple A titel. De game gaat dan misschien over mode, maar goed omzet draaien met je winkel is ontzettend moeilijk als je agenda overvol staat. En dan praten we nog niet eens over het feit dat je wel alle elementen uit de game moet spelen om door te kunnen met het verhaal en meer open te spelen.
De game is dus behoorlijk pittig, vooral in het begin. Maar je zult de wereld van New Style Boutique 3 in worden gezogen en niet eens merken dat er al een paar uur voorbij zijn wanneer je eindelijk de club in kunt voor live muziek. Telkens als je trouwens één doel haalt, krijg je minstens twee nieuwe doelen. Dus je zult al minstens 20 uur bezig zijn wanneer je alle kledingmerken open hebt gespeeld en je popsterren naar de top hebt geholpen. En dan begint het end game pas!
New Style Boutique 3 Review

Maak je eigen muziekvideo

Oh ja, die popsterren, dat is dus een compleet nieuw element in de game. Eerder kon je wel beroemdheden stylen maar zag je eigenlijk nooit wat ze gingen doen, of dat hun carrière voortgang maakte. In New Style Boutique 3 groeit jouw leven samen met dat van de popsterren. En de optredens zijn natuurlijk allemaal te zien en te horen. Inderdaad, de liedjes zijn allemaal ingezongen en van een muziekvideo voorzien. Deze video's kun je altijd terugzien of bewerken op de video app van de game, ViMiauw.
Omdat je de loopbaan van de popsterren actief volgt, zul je ook zo nu en dan naar een concert of festival gaan om daar de sterren te voorzien van een modieuze outfit. Je wordt op een gegeven moment zelfs uitgenodigd om mee te gaan op vakantie met een wereldberoemde zangeres. Als haarstylist, natuurlijk.
New Style Boutique 3 Review

Heel herkenbaar

Aangezien je een winkel bij moet houden, zit de game natuurlijk vol met personages. Naast de grotere personages heb je ook de personages die alleen bestemd zijn om bij jou wat te kopen. Maar denk maar niet dat deze personages niet zijn ontwikkeld. Ze hebben allemaal een eigen stijl en persoonlijkheid. Zo leer je bijvoorbeeld dat er eentje meer houdt van honden dan van katten en kom je er achter dat een andere zichzelf een ‘professioneel uitslaper’ noemt.
Je zult jezelf gaan herkennen in sommige personages en scenario’s. Zo vertelt één van de popsterren dat ze al een week van instant noodles heeft geleefd wanneer je haar eten brengt. Een ander personage begrijpt geen woordgrappen en vindt ze daarom ook niet leuk. Je zult leuke dingen ontdekken over de personages om je heen en soms zul je dingen herkennen.
New Style Boutique 3 Review

Ook online te spelen

De game heeft hiernaast ook aardig wat opties om online te spelen. Zo kun je verschillende outfits verkopen en je internetboetiekje. Andere spelers kunnen deze outfits kopen. Er is een aparte plaats voor het verkopen van je eigen ontworpen kleding. En ja, je kunt ook de ontwerpen van andere spelers kopen.
Dit heeft wel zo zijn limieten. Natuurlijk kost het kopen van outfits en ontwerpen in-game currency, en je moet wel budget overhouden om nieuwe kleding voor in je boetiek te kopen. Ook is het niet zeker of deze optie je van spelers wereldwijd laat kopen. Bij de vorige New Style Boutique games waren er aardig wat verschillen tussen Europa en Noord-Amerika. Dit ging zelfs zo ver dat hele personages anders waren. Je kon dus ook niet samen spelen en er is een grote kans dat dit weer het geval is.
New Style Boutique 3 Review

Toch wel heel veel hetzelfde

Nu we het toch over de oudere games hebben, laten we dan meteen stellen dat de game in principe weinig is veranderd qua gameplay. Er zijn wat dingen toegevoegd om de game fijner te laten spelen, zo kun je bijvoorbeeld je voorraad checken voor je zegt dat je iets kunt verkopen en kun je tegen een klant zeggen da je inkopen voor hen gaat doen.
Voor de rest is de game vooral een combinatie van de laatste twee games. En dat is op zich niet heel erg. De formule werkt namelijk, ook al is het spel wat repetitief. Voor fans zal dit absoluut geen probleem en voor nieuwe spelers is de simpele gameplay een goede manier om kennis te maken met de serie. Dit is dat ook de beste game om mee te beginnen als nieuweling. Ook is de game in het Nederlands, zodat kleine kinderen het ook kunnen spelen. Je kunt alleen nog steeds niet spelen als jongen.
Ook iets dat van de laatste game komt is het volgende. Alle bestaande amiibo zullen speciale items unlocken in de game. Ja, echt alle amiibo die er zijn, dus van Princess Peach tot de Watcher van The Legend of Zelda. Plaats de amiibo op je new 3DS of je NFC reader en je zult iets speciaals krijgen. Dat is natuurlijk geweldig voor iedereen die amiibo verzamelt, maar maakt het voor anderen misschien wat moeilijk om alle items te krijgen.

New Style Boutique 3 review – Niet voor de poes

Ondanks alle dingen die hetzelfde zijn gebleven kunnen we toch stellen dat New Style Boutique 3 niet even groot of even goed is als de gemiddelde game over mode, maar er hoog boven uit stijgt. Zo hoog, dat je een modieuze verrekijker nodig hebt om de game nog te zien. Maar neem dit niet van ons aan, waarom probeer je zelf niet een boetiek te runnen?