Lawbreakers Review - Een en al adrenaline!

vrijdag, 18 augustus 2017 om 12:31
Het hardcore first-person shooter genre bereikt een nieuw hoogtepunt dankzij Lawbreakers! Snelle actie, diverse game modi en een gevarieerde lijst met karakter opties leidt tot een mix van CoD: Infinite Warfare en Overwatch, maar dan net even anders. Kom meer te weten over deze game in onze Lawbreakers review!
Lawbreakers speelt zich af in een futuristische versie van de wereld die wij nu kennen. Een wereld waar totale chaos overheerst. Lawbreakers is niet geschikt voor vermoeide ogen tijdens een avond casual gamen. Op hoge snelheden beweeg en zweef je door de anti-zwaartekracht maps terwijl de kogels van alle kanten om je oren vliegen.
In deze first-person shooter word je in één van de acht maps geplaatst samen met vier andere teamgenoten, om vervolgens een doelstelling te behalen. Hoewel Lawbreakers op het eerste gezicht lijkt op hersenloos in het rond schieten totdat je een aantal vijanden vermoord hebt, vraagt de game ook om enige strategie en samenwerking met je teamgenoten. Kom erachter wat je allemaal kan in deze gloednieuwe FPS aan de hand van onze Lawbreakers review.
Lawbreakers review

Strategie en rolverdeling

In Lawbreakers krijg je de mogelijkheid om te kiezen uit 18 verschillende karakters en 9 verschillende rollen, elk met zijn eigen voordelen en nadelen. Zo kan je kiezen voor de Titan, een karakter dat is uitgerust met een RPG, een Neutron Mine en de Crisper, waarmee hij zijn vijanden kan elektrocuteren. De Titan beschikt over veel health points om langer in leven te blijven dan andere karakters.
Terwijl je ook kan kiezen voor zijn tegenpool, de Wraith, een mix van melee en ranged. De Wraith is uitgerust met een automatisch pistool, een klein zwaard en ongekende snelheid, om zijn vijanden snel een kop kleiner te maken. De Wraith beschikt over weinig health points en blijft langer in leven door zich snel over de map te bewegen en vijanden aan te pakken waar ze het niet verwachten.
Een kleine tegenvaller in Lawbreakers is het matchmaking systeem. Tot nu toe word je in teams geplaatst met spelers van verschillend kaliber. Nieuwelingen hebben het daarom nogal moeilijk om in de game te komen, maar omdat de game van zichzelf nog nieuw is zal dit ongetwijfeld verbeteren.
Lawbreakers review

Maps en game modi

Lawbreakers beschikt over acht verschillende maps waarvan ieder zijn eigen feeling en indeling. De maps van Lawbreakers zijn een erg belangrijk onderdeel van de game, zeven van deze maps beschikken namelijk over zones waar zwaartekracht geen rol speelt. Dit zijn de meest chaotische zones waar je letterlijk vanuit elke richting beschoten kan worden.
Verder zijn er ook vijf verschillende game modi waarvan de meeste lijken op de traditionele Capture the Flag en King of the Hill modi. Van deze vijf modi zijn er twee echte uitblinkers, één daarvan heet "Occupy". In Occupy is het de bedoeling dat je met je team een bepaalde zone verovert om punten voor je team te verzamelen. Na een korte tijd zal deze zone verdwijnen en wordt een andere locatie van de map aangewezen als de "Occupy zone" en zal het team zich naar die zone moeten verplaatsen om punten te verdienen.
De tweede uitblinker van de game modi is "Overcharge". In het centrum van de map ligt een batterij, deze moet opgepakt worden door een van de spelers in je team en naar je basis gebracht worden. De batterij moet dan zo lang mogelijk beveiligd worden totdat de meter van jou team 100 procent is opgeladen. De tegenstanders zullen moeten proberen de batterij terug te stelen en naar hun eigen basis te brengen om het zelfde doel te bereiken. Dit proces zal zich moeten herhalen totdat één van de twee teams genoeg punten heeft verzameld om het gevecht te winnen.
De andere game modi zijn niet per se slechter, maar Lawbreakers is een gloednieuwe game en spelers zullen nog een hoop moeten leren totdat er duidelijke en leuke strategieëâââân mogelijk zijn. Tot die tijd zullen er in de overige game modi een hoop nutteloze gevechten gevoerd worden voordat het echt leuk wordt.
Lawbreakers review

Prijs en kwaliteitverhouding

Als het aankomt op prijs en kwaliteitverhouding zit Lawbreakers erg goed, de ontwikkelaars hebben duidelijk gemaakt dat Lawbreakers een eenmalige aankoop is. Letterlijk alle toekomstige DLC in Lawbreakers is naast de aankoopprijs van 30 euro helemaal gratis. Nieuwe maps, nieuwe karakters, nieuwe skins en cosmetics zullen voor iedereen beschikbaar zijn. Dit betekent dus veel content voor weinig geld en daar houden we van!
Verder wordt er de mogelijkheid gegeven om geld te besteden aan loot boxes die wapen skins, karakter skins en andere collectibles bevatten, maar deze zullen de speler in geen enkel opzicht een voorsprong geven op anderen.

Lawbreakers review - Een verfrissende ervaring in het FPS genre

Het totaal plaatje ziet er tot nu toe erg goed uit. Veel content voor weinig geld en frisse nieuwe gameplay binnen een genre dat al meer dan twee decennia bestaat. De game zal alleen nog een beetje moeten evolueren aangezien de chaos soms wat weinig ruimte geeft voor de vooruitgang van de speler.
Sommige beloofde features zoals ranked mode moeten nog verschijnen, maar Lawbreakers is zeker je geld waard als je zin hebt in het aan flarden schieten van andere spelers in een snelle futuristische FPS!
Lawbreakers is nu beschikbaar op PC en Playstation 4 voor 30 euro.