Hustle Kings Review

donderdag, 17 december 2009 om 17:01
Een maand geleden verscheen er al een preview over Hustle Kings. Toentertijd waren we niet echt te spreken over deze game. Ondertussen hebben we ook een reviewexemplaar getest en daarom is het nu tijd om Hustle Kings een grondige ‘keu’-ring te geven.
Ontwikkelaar VooFoo Studios maakt met Hustle Kings haar debuut op de PlayStation 3. Deze game zou dus wel een de bal aan het rollen kunnen brengen voor verdere ontwikkelingen. Hustle Kings is een biljartgame en dat is een genre dat je waarschijnlijk liever met een echte keu in je handen speelt. Daarom gaan we maar snel kijken of dit balletje raar is gaan rollen.
Hustle Kings Screenshot 125816Hustle Kings Screenshot 125812Hustle Kings Screenshot 125815
Wat een gedoe
Het spelen van een potje pool in Hustle Kings is een gevalletje van richten en stoten. Je kunt van alles instellen. Voor een goed schot moet je rekening houden met de richting van de bal, de hoek waarin je de witte bal raakt, hoe hard je de bal wilt stoten en of je spin wilt geven aan de bal. Iedere optie heeft zo zijn eigen effect op het resultaat waardoor je ieder schot met alles rekening moet houden. Dit is in het begin allemaal nog leuk en aardig, maar om dit iedere keer weer te moeten doen is vervelend. Je gaat daarom waarschijnlijk van ieder schot een helse beweging maken waardoor de bal de raarste patronen maakt. Dit zal vaak mislukken waardoor de vaart er nog meer uitgehaald wordt, maar lukt het wel krijg je veel punten.
Hier kun je beter geen punt aan zuigen
Met ieder gemaakt schot, krijg je punten. Voor een moeilijk schot krijg je uiteraard meer punten dan voor een simpel schot. Deze punten worden allemaal op een virtuele bankaccount gezet. Deze punten kun je verbrassen in de Hustle King Store, je kunt er een andere keu voor kopen of een setje aangepaste ballen. Dit is alleen maar voor de leuk, het enige waar je echt iets aan hebt, zijn de verschillende krijtjes die een speciaal effect geven aan je stoten. De punten die je bij elkaar speelt kun je ook gebruiken om een potje pool online interessanter te maken. Wanneer je iets voor je kunsten terugkrijgt, geeft dat natuurlijk altijd een fijn gevoel. Deze punten bezitten echter geen waarde. Ze zijn heel makkelijk weer terug te verdienen en je zult dus ook niet teleurgesteld zijn wanneer je verlies lijdt. Dit haalt het effect van gokken weg en dat kan niet de bedoeling zijn.
Het geluid in deze game is prima in orde. Je kunt zelf kiezen uit welke categorieën je muziek wilt luisteren. Pool jij het beste met techno die uit je speakers knettert dan kan dat. Ligt kalmerende lounge of jazzmuziek je beter in de oren dan is dat absoluut geen probleem. Het is gewoon een kwestie van aanvinken en dat is een erg fijne functie. Echter zou het ook wel fijn zijn geweest als je je eigen muziek kon afspelen of dat je de wachtlijst van VidZone kon koppelen aan de game, want veel variatie in de playlisten is er niet echt. Gelukkig klinkt het stoten van de ballen dan wel weer helder.
Hustle Kings Screenshot 125813Hustle Kings Screenshot 125814Hustle Kings Screenshot 125810
Saai uitzicht
Iets wat niet te ontkennen valt aan Hustle Kings is dat het er allemaal erg mooi uitziet. De ballen zijn mooi opgepoetst en liggen mooi te glimmen in het kunstlicht. De weerkaatsing van het licht verandert zelfs tijdens het rollen van een bal over de tafel. De omgevingen waarin je poolt zijn echter zo kaal als een spreekwoordelijke biljartbal. Er zijn verschillende omgevingen die echter maar een opvulling vormt van de achtergrond. Natuurlijk draait het wel allemaal om de biljarttafel maar een beetje actie op de achtergrond kon geen kwaad.
Leuk is anders
Heb je geen zin om online potjes te verliezen dan kun je dat altijd nog offline doen. De training en career modus spreken voor zich, maar hiernaast kun je ook nog verscheidene uitdagingen spelen. Denk hierbij aan bepaalde trickshots, het op een kunstig manier spelen van de bal, of spelen op een timer. Deze zijn wel even leuk, maar heb je het eenmaal gezien dan is ook meteen alle lol eraf. Tenzij je er erg van kunt genieten om een potje virtueel pool te spelen, zul je deze game niet snel opnieuw oppakken.
Het is het net niet helemaal
VooFoo Studios heeft met Hustle Kings een ‘keu’-rig werkje afgeleverd. Meer dan keurig is het echter niet. Alle goede punten hebben wel een maar. De game zit technisch prima in elkaar, maar om het daadwerkelijk te spelen daar word je niet zo snel vrolijk van. Als jij van virtueel poolen houdt dan is Hustle Kings zeker een game voor jou. Neem je liever zelf de keu in handen, dan zul je deze game beter aan je voorbij kunnen laten gaan.
Cijfer: 6.1