Tridek Creatures of Galena Preview

Preview
donderdag, 12 september 2013 om 9:00
xgn google image
Er zijn van die games die je ineens doen terugdenken aan je tijd op de basisschool. Zoals je vast zelf ook, weet vlieg je in die acht jaar van de ene rage naar de volgende hype. Knikkeren, flippo's (kennen jullie ze nog) en ruilkaarten. Heel. Veel. Ruilkaarten. Of het nu Pokémon of Yu-Gi-Oh was: er werden massaal kartonnen plaatjes geruild. Tridek: Creatures of Galena probeert het kaartspel genre een digitale revival te geven.
In Tridek is er alleen geen plek voor schattige monstertjes of anime-tovenaars. Dinosaurussen in alle soorten, maten en kleuren staan op de verschillende 'decks' die je gaandeweg verzamelt. Deze laten je vervolgens tegen elkaar strijden, geheel in Yu-Gi-Oh stijl.
Digitale dino
Om ervoor te zorgen dat je niet steeds je sterkste dino inzet, krijg je steeds een willekeurige set kaarten uit je stapel. Aan het begin van iedere beurt trek je er weer een paar kaarten bij om de verloren plaatjes aan te vullen. Als je hebt bekeken wat je in je hand hebt, is het tijd om aan te vallen. Je kiest een kaart en legt die op de virtuele tafel neer. Daar neem je het vervolgens op tegen de monsters die de tegenstander op dat moment heeft liggen.
Aanvallen
Per beurt mag je drie acties ondernemen, of je nu dino's bijlegt of een keer extra aanvalt mag je zelf weten: als de levenspunten van je tegenstander maar eerder nul bereiken dan die van jou. Dit doe je door alle monsters op de tafel te verslaan en vervolgens direct je tegenstander aan te vallen. Als bedankje voor de gedane moeite krijg je vervolgens een relatief suffe animatie te zien: er vliegen wat blaadjes in de lucht en je dino schreeuwt erop los. Daarna valt hij aan door heen en weer te bewegen. Nooit worden je kaarten geanimeerd, dus het blijven tekeningen die heen en weer schuiven op je scherm. Het gaat hier natuurlijk nog om een preview van een game, maar ga er maar vanuit dat dit niet wordt aangepast in de volledige game.
Bugs!
Waar de ontwikkelaar hopelijk wel aan sleutelt is de grote hoeveelheid bugs die we tegenkwamen tijdens het spelen. De game liep keer op keer vast, het kostte veel moeite om in te loggen en op een gegeven moment stopte de game er gewoon helemaal mee. Wij zijn daarom erg benieuwd wat de game gaat doen als hij ook op de iPad verschijnt, een platform dat veel beter geschikt is voor een dergelijke game. Klikken en schuiven met je muis om een kaart weg te leggen is immers veel onnatuurlijker dan simpelweg te tikken met je vinger. Daarom raden we jullie alvast voorzichtig aan om Tridek op je tablet te spelen, al is het nog maar de vraag of deze titel het überhaupt verdient om gespeeld te worden. Er zitten nu simpelweg teveel bugs in de game om er een goed oordeel over te kunnen geven.

Populair Nieuws