Star Wars 1313 Preview

Preview
woensdag, 10 oktober 2012 om 16:00
xgn google image
Wel of niet next-gen, dat is nog maar de vraag. Hoewel iedereen, maar dan ook iedereen dondersgoed weet dat Star Wars 1313 naar de volgende generatie consoles komt, beweert ontwikkelaar LucasArts nog altijd dat de bestemming van het spel vooralsnog onbekend is. Dat bleek ook tijdens de presentatie op de Gamescom.
Star Wars en games, dat gaat niet altijd de goede kant op. Vooral als het gaat om Star Wars-games van LucasArts, die afwisselend erg goed of erg matig waren. Dat is jammer. We kunnen ons nog de tijd van Jedi Knight herinneren, dat ongelofelijk goed was. Maar we kunnen ons ook nog The Force Unleashed II voor de geest halen, wat een grote teleurstelling was. LucasArts gaat het dus opnieuw proberen, met Star Wars 1313.
Geen Force
Gelijk bij de aankondiging van Star Wars 1313 werd bekendgemaakt dat het spel – in tegenstelling tot bijna alle andere games die zich afspelen in het Star Wars-universum – géén gebruik zal maken van de 'Force', de typische aanvalskracht van 'Jedi’s' in het universum van Star Wars. En dat heeft een heel goede reden. Star Wars 1313 neemt je namelijk mee naar verdieping 1313, ondergronds. Het is een soort Harlem, New York maar dan in de wereld van Star Wars – slecht onderhouden, slechte reputatie, een wijk en district dat op geen enkel gebied uitblinkt. Armoede heerst. In 1313 op planeet Coruscant is er dan ook geen sprake van de Force, aangezien we helemaal ondergronds zitten en het ook nog eens verboden gebied is.
Je gaat daarheen als een echte bounty hunter, wat betekent dat je geld krijgt voor het oppakken van criminelen. En die zijn er volop in 1313, aangezien het toch de bekendste onderwereld van planeet 'Coruscant' is. Als bounty hunter krijg je te maken met een heel grote criminele organisatie, waar ook nog complottheorieën heersen. Een en al onduidelijkheid dus – maar dat is ook de bedoeling van LucasArts. Star Wars 1313 moet je een totaal nieuwe ervaring bieden en een verfrissende kijk geven op de wereld van Star Wars. En dat lukt ze aardig.
'Oh wacht, het is ingame'
Het verhaal deugt. Dat is goed nieuws. Maar er deugt nog veel meer. Heel veel meer. Laten we maar meteen de ons voorgeschotelde situatie schetsen: je betreedt de kamer van LucasArts op de Gamescom. Je weet dat Star Wars 1313 wordt getoond, maar je weet niet wat je ervan moet verwachten. Geen hoge verwachtingen dus. Je krijgt een praatje van de ontwikkelaar, en vervolgens start hij de game op. Mooi filmpje, denk je. Mooi gemaakt en de door de computer gegenereerde animaties zien er haarscherp uit. Oh, mooi ruimteschip zeg. Ook dat ziet er prima uit. Maar op een gegeven moment denk je, is dit wel een cinematografisch filmpje? Nou, nee dus. Het bleek allemaal ingame te zijn!
Dát is het moment waarop je realiseert dat je helemaal extatisch en ongelofelijk blij wordt. Wat een grafische pracht, wat een mooie bewegingen. Je ziet de gameplay en je denkt meteen dat dit het mooiste is wat je ooit gezien hebt. Helaas was het spel niet speelbaar, want je wil het echt voelen. Je gelooft dat het ontzettend tof is, maar je weet nog niet of het ook ontzettend tof voelt. Dat is nog maar de vraag.
Kwijl uit de mond
Dat is ook het enige wat we gezien hebben van Star Wars 1313. Meer informatie kregen we nog niet. Helaas, helaas. LucasArts houdt het nog erg mysterieus, waardoor de honger naar informatie nog sterker wordt. Vooralsnog is het puur kwijl uit de mond, want Star Wars 1313 laat op grafisch opzicht zien dat het een leider is. Een koning. En dan maar denken dat ‘ie – officieus gezien wel – op de Xbox 360 en PlayStation 3 uitkomt. Ha, mooi niet!

Populair Nieuws

Laatste Reacties