The Outer Worlds 2 is afgelopen weekend uitgebreid getoond. Daarbij werd ook bekendgemaakt dat het de eerste Xbox game is die in prijs omhoog schiet.
Dat de
Xbox gameprijzen omhoog zouden gaan
was al bekendgemaakt door Microsoft, maar het was nog onbekend welke game als eerste over de nieuwe drempel heen zou stappen. Nu is onthuld dat
The Outer Worlds 2 van
Obsidian Entertainment de eerste Xbox game zal zijn die in prijs omhoog schiet. De nieuwe prijs volgt het
voorbeeld van Nintendo en dus zal The Outer Worlds 2 voor 80 euro over de toonbank gaan.
De afgelopen maanden is er al veel gezegd over de nieuwe gameprijzen. Veel gamers vinden de nieuwe prijzen te stijl, zelfs al is er begrip voor hogere productiekosten. Nadat Nintendo zijn nieuwe gameprijzen onthulde met de prijs voor Mario Kart World, was het hek van de dam en volgden al gauw andere uitgevers. Het is nogal ironisch dat The Outer Worlds 2 als eerste stijgt qua prijs, want de franchise staat bekend voor zijn uitstekende parodie op doorgeslagen kapitalisme.
Niet iedereen gaat mee in nieuwe gameprijzen
Toch zijn er een aantal uitgevers die niet mee lijken te gaan in de nieuwe gameprijzen. EA heeft al aangekondigd
zijn prijzen vooralsnog niet te wijzigen en de uitgever van GTA 6, Take-Two, heeft aangegeven
per game te beoordelen wat een gepaste prijs is. Gearbox-baas Randy Pitchford had onlangs nog een onhandige uitspraak over hogere gameprijzen door te stellen dat
echte fans toch wel een manier zouden vinden om te betalen.
Xbox gaat echter wel mee met de nieuwe prijzen en dus zullen fans op 29 oktober 80 euro mogen neerleggen voor The Outer Worlds 2. De nieuwe RPG van Obsidian is afgelopen weekend
uitgebreid getoond en belooft ons weer veel avontuur en vermaak te bieden in de ruimte. Zo mochten we al kennismaken met verschillende facties die in de game te vinden zijn en kregen we een blik op enkele negatieve perks die je personage kan hebben, zoals het hebben van slechte knieën waarbij je een harde knak hoort wanneer je opstaat met je personage uit de sluipstand. Nog nooit heeft een game zo op de werkelijkheid geleken.