Ghost of Tsushima sequel neemt kritiek ter harte

News
donderdag, 03 oktober 2024 om 14:00
ghost of yotei
Volgend jaar komt Sucker Punch eindelijk met een opvolger van Ghost of Tsushima. Die is op een aantal vlakken heel anders dan de eerste game. Eén van die veranderingen is dat Ghost of Yotei een belangrijk kritiekpunt aanpakt.
De open-world game is een populair genre, maar er worden er inmiddels zoveel gemaakt, dat spelers bepaalde aspecten steeds minder gaan waarderen en trucjes gaan doorzien. Zelfs de betere open-world game is niet veilig voor kritiek: Ghost of Tsushima was voor veel spelers bijvoorbeeld net even te repetitief.
In gesprek met The New York Times erkent creative director Jason Connell dat dat snel een probleem is met open-world games. Per gebied moet je vaak dezelfde dingen doen en dat wordt snel repetitief. Maar in Ghost of Yotei hoopt Sucker Punch meer unieke ervaringen voor te kunnen schotelen.
Eén manier waarop Sucker Punch dat hoopt te bereiken, is door spelers meer controle te geven het verhaal van de nieuwe protagonist Atsu, dan ze hadden over dat van Jin Sakai. Ook kun je dit keer met meer wapens aan de slag. Naast tradtionele samoeraiwapens kun je ook vuurwapens ter hand nemen.

Ghost of Yotei krijgt compleet nieuwe setting

Waar je in ieder geval niet bang voor hoeft te zijn, is dat de omgevingen in Ghost of Yotei te bekend zijn. Het eiland Tsushima wordt namelijk ingeruild voor een heel ander deel van Japan, namelijk Ezo (tegenwoordig bekend als Hokkaido). Ook speelt de game zich 300 jaar later af dan Ghost of Tsushima.
Hoe de aanpassingen en vernieuwingen van de formule uitpakken, kunnen we helaas pas over een relatief lange tijd zelf ervaren. Ghost of Yotei moet namelijk in 2025 uitkomen. Een datum is er nog niet, dus welke periode je vrij moet houden voor een nieuw tripje naar Japan is nog niet te zeggen.

Populair Nieuws