ABN Amro storing zorgt voor veel problemen

News
vrijdag, 30 december 2022 om 10:00
pexels pixabay 50987f1615385895
Ben je een klant bij ABN Amro en vraag je je af waarom je geen betalingen ziet in de app of je geen geld kan pinnen, dan is daar een goede verklaring voor. De Nederlandse bank kampt momenteel namelijk met een storing, wat verschillende problemen tot gevolg heeft.
Met de technologie van tegenwoordig is van alles mogelijk. Zo heb je bijna geen portemonnee meer nodig, omdat je tegenwoordig al je bankzaken kan regelen via je smartphone - inclusief pinnen. Je kan er zelfs een smartwatch voor gebruiken! Maar dan is het natuurlijk wel belangrijk dat alles goed werkt.
Momenteel is dat laatste alleen niet het geval bij de ABN Amro. Volgens Allestoringen.nl kampt de bank namelijk met een vervelende storing. Klanten krijgen in de app een melding dat er vertraging is met betalingen. Heb je dus geld overgeboekt, net iets betaald bij een winkel of hoor je juist iets binnen te krijgen, dan kan klopt waarschijnlijk het overzicht van je rekeningen momenteel niet. Door de vertraging zal het juiste bedrag pas later te zien zijn.
Maar dat is niet het enige probleem dat klanten van de bank melden. Er zijn namelijk ook mensen met een groter probleem. Volgens de klachten werkt de pinpas van de ABN Amro namelijk niet in winkels. Wanneer de klant iets probeert te pinnen, dan krijgen ze een foutmelding, ondanks dat ze genoeg geld op hun rekening hebben staan. Een vervelend probleem, waardoor je geen boodschappen kan doen, tenzij je genoeg cash op zak hebt.

Wanneer is de storing opgelost?

De storing is bekend bij ABN Amro en via Twitter laat de bank weten dat er hard wordt gewerkt om de technische problemen op te lossen. Het is alleen nog niet bekend wanneer de storing is opgelost.