Top 5 Call of Duty Maps die een remake verdienen

    Op 19 april komt de tweede DLC uit voor Call of Duty Black Ops 3. Eclipse zoals de DLC heet, bevat vier nieuwe maps, waaronder “Verge”, een remake van de map Banzai uit World at War. De perfecte aanleiding om een top 5 Call of Duty maps te maken met maps die volgens ons ook een terugkeer verdienen.

    Het gebeurt steeds vaker dat maps in Call of Duty hun terugkeer maken. Veel gespeelde maps, die goed ontvangen werden, ondergaan voor een nieuwe Call of Duty een metamorfose en worden samen met een aantal nieuwe maps aan DLC toegevoegd. Fans van de COD series betalen hier vervolgens geld om de mappacks in huis te krijgen.

    Meerdere Call of Duty maps werden al opnieuw uitgebracht

    Zo werd de map HiJacked voor Black Ops 3 omgetoverd tot SkyJacked. Werd Highrise uit Modern Warfare 2 teruggebracht in Advanced Warfare als Skyrise. En kwam Black Ops map Firing Range in Black Ops 2 ook terug in een nieuw jasje. De bekendste van allemaal is toch wel Nuketown, dat al meerdere remakes heeft gehad.

    Deze terugkerende maps moeten spelers meenemen naar het gevoel dat ze bij eerdere Call of Duty’s hadden toen ze de betreffende maps speelden. Daarnaast is het de uitgelezen mogelijkheid om oude maps van de meest recente toevoegingen te voorzien, zoals het wallrunnen. Deze tendens zal nog wel even doorgaan en mede daarom hebben wij zelf een top 5 Call of Duty maps gemaakt met maps die we graag nog eens terug zouden willen zien.

    5 Call of Duty maps die remake verdienen - Terminal

    5. Terminal – Call of Duty Modern Warfare 2

    Terminal was een map dat op een Russisch vliegveld plaats had. Het bestond uit twee gebieden, namelijk het buitendeel dat veel grote open ruimtes kende en het binnendeel dat vol was met winkeltjes, desks en reisspullen. Via de terminal kon je in een vliegtuig komen waarna je via een noodlandingglijbaan op het buitendeel uit kwam.

    De map was binnen uitermate geschikt voor vuurgevechten over korte afstand. Shotguns en SMG’s kwamen daar heel goed van pas. Voor het buitendeel waren Assault Rifles juist weer erg sterk. Deze diversiteit die de map met zich meebracht en de vele voorwerpen waarachter je dekking kon zoeken, maakten dit een ontzettend leuke map om te spelen.

    4. Castle – Call of Duty World at War

    Castle is een grote map uit Call of Duty World at War. Het bestaat uit twee hoofdgebouwen met balkons en hoge torens. De map kende daarnaast een heleboel mooie kleuren, zoals de roze blaadjes van de Japanse bloesem. Dit gaf de map een heel uniek gevoel.

    De map zelf kende een heleboel verschillende hoogtes. Het ene team spawnde aan de top, terwijl het andere team onderaan de berg begon. Je kon dit verschil omzetten tot je eigen voordeel. Zo kon je vanuit verschillende posities tegenstanders snipen of gewoon door de tuinen op je vijanden afrennen.

    Of deze map heel erg geschikt is voor de nieuwe snelle vormen van Call of Duty, zoals het wallrunnen, is nog maar de vraag. Het zou in ieder geval wel een hele mooie map zijn om eens terug te zien in een verbeterde vorm.

    3. WMD – Call of Duty Black Ops

    WMD was een hele goede map voor meerdere multiplayer modes. Het kende twee typische sniper posities die je van weerzijden van de map, over het centrum van de map, naar de overkant lieten schieten. Daarnaast bestond het uit meerdere gebouwen die van allerlei kanten en op meerdere manier te betreden waren. Zo kon je tegenstanders heel vaak verrassen.

    De WMD map was geschikt voor alle soorten wapens, dat is wat de map ook zo goed maakt en interessant houdt. Daarnaast heeft het heel veel muren en gebouwen die voor het wallrunnen uit Black Ops 3 gebruikt zouden kunnen worden. Dit biedt nieuwe openingen en manieren voor spelers om bepaalde gebouwen te betreden.

    2. Dome – Call of Duty World at War

    Dome is de tweede map uit World of War die we heel graag terug zouden zien. Net als voor Castle, geldt voor Dome dat deze map waarschijnlijk niet meer geschikt is voor de nieuwe wallrun functies, maar het snelle geweld op kleine afstanden in deze map zouden we graag herbeleven.

    De map is namelijk ontzettend klein en het ging bij Dome dan ook om veel run and gun actie. Met een shotgun of Submachine gun rondrennen en vijanden afknallen. Ondanks dat het een hele kleine map was, was erg genoeg ruimte om je achter dingen te verschuilen of in schuilplaatsen te klimmen. Zo had Dome aan de binnenkant twee verdiepingen, wat voor extra dimensie in je online gevechten zorgde.

    1. Slums – Call of Duty Black Ops 2

    De map Slums zit nog vers in ons geheugen omdat het één van de meest populaire maps van Black Ops 2 was – en misschien wel van alle Call of Duty’s -. De map, die zich afspeelt in Panama City, was geschikt voor verschillende soorten gevechttypes. Zo werden de meeste duels uitgevochten op korte afstanden in gebouwen, maar was er ook de ruimte voor lange vuurgevechten in het park of aan de lange straat.

    Slums was een standaard "drie baans" map zoals Call of Duty maps over het algemeen vormgegeven zijn. Dit houdt in dat spelers via links, rechts en het midden kunnen aanvallen en mede daarom was Slums zo’n goede map. Het was een kleine map, maar ook erg snelle, lichte en overzichtelijke map met veel actie. Mede daarom werd deze map door MLG in meerdere gamemodes gebruikt in het professionele circuit.

    Slums kent daarnaast ook heel veel muurtjes die erg geschikt zouden zijn voor de functies uit Black Ops 3. Met al het bovenstaande en de wat meer futuristische kant die Call of Duty opgaat, zou deze stad een perfecte optie zijn voor een remake in een nieuwe toekomstige setting in Panama.

    Call of Duty: Black Ops III

    Verkijgbaar vanaf 6 november 2015

    Meer over deze game

    © 2005 - 2019 XGN B.V. Alle rechten voorbehouden.