Sfeerverslag Een-en-al-Oor evenement

Article
vrijdag, 13 juni 2014 om 17:33
xgn google image
Veel Nederlanders kopen tegenwoordig een flinterdunne, extra grote televisie, om al hun favoriete films en series haarscherp op te bekijken. Helaas wordt het geluid van deze apparaten steeds minder. Denon heeft daar gelukkig genoeg oplossingen voor, zo liet bedrijf tijdens het Een-en-al-Oor evenement zien..én horen.
Op een warme donderdagmiddag werden we uitgenodigd bij Hi-Fi Klubben aan de Rijnstraat in hartje Amsterdam, waarmee Denon al jaren een nauwe samenwerking heeft. De oorspronkelijk Deense winkel biedt namelijk audio-apparatuur aan voor ‘het hogere segment’, waardoor alle boxen, stereo’s en andere spullen in de winkel van zeer goede kwaliteit zijn.
Ook Denon richt zich voor een groot gedeelte op deze markt, en bij binnenkomst in de winkel laten enkele speakers en boxen alvast hun kwaliteiten horen. De winkel heeft bovendien inderdaad een hoogwaardige uitstraling, en biedt dan ook veel apparatuur aan die niet bij een Media Markt of een Expert te verkrijgen is.

Audio van Denon met nieuwste technologiën

Wanneer de presentatie van Niels Hardeman, Marcom officer Benelux, en Teun School, Area Sales Manager, van Denon begint, blijkt dat Denon gek genoeg een ander imago heeft onder de aanwezigen. Bijna iedereen kent het merk namelijk van de versterkers van vroeger. Hardeman en School kunnen niet snel genoeg aangeven dat Denon zo veel meer is (geworden) dan versterkers.
Ook andere apparaten, zoals mini stereo-systemen en draagbare (en dus draadloze) speakers zijn momenteel ‘booming’. Deze apparaten bevatten allemaal de nieuwste technieken, zoals ondersteuning van Spotify en 4K-televisies (de nieuwste standaard voor beeldkwaliteit van TV’s).
Denon presentatie

Crisis ook bij Denon merkbaar

Natuurlijk is het dankzij de crisis ook bij Denon niet alleen maar mooi weer. Zo nemen Hi-Fi stereo’s (de roots van het bedrijf) momenteel het hardst af, voornamelijk vanwege de hierboven genoemde streaming services als Spotify. Toch is Denon niet van plan om de productie van deze apparaten op te heffen, mede door de trouwe groep gebruikers.

Geheel nieuwe productlijn

Hardeman en School eindigen de presentatie met een klapper, door een geheel nieuwe productlijn met een aparte merknaam aan te kondigen. De HEOS (Home Entertainment Operating Systems) producten moeten voldoen aan de vraag naar ‘meer-zone systemen’.
Dit zijn audio-systemen waarbij elke box in een andere ruimte in het huis staat, en die bovendien afzonderlijk van elkaar werken. Hierdoor kan er in elke ruimte van het huis verschillende muziek worden gedraaid, afhankelijk van de kamer waarin de box staat. School voegt hier aan toe:
En hoewel het concept van HEOS misschien niet meer zo ‘revolutionair’ klinkt, geeft Hardeman aan dat er inmiddels al acht jaar hieraan gewerkt wordt bij verschillende bedrijven waar Denon mee samenwerkt. Nogmaals, om aan te geven dat Denon zijn tijd ver vooruit is.
Denon evenement

Denon kijkt toekomst zonnig tegemoet

Na afloop van de presentatie is er de gelegenheid om alle aanwezige apparatuur uitgebreid te testen, waarbij met name het stijlvolle en klassieke uiterlijk opvalt. Consumenten willen volgens Denon namelijk weer terug naar audio-apparatuur met een nostalgische uitstraling, maar wel met de geluidskwaliteit van tegenwoordig.
Aan alles merk je dat Denon de toekomst met veel positivisme tegemoet ziet. Het bedrijf lijkt het inspelen op nieuwe technologieën tot kunst verheven te hebben, waardoor het bedrijf ook de komende jaren genoeg audio-apparatuur kan aanbieden die geschikt is voor deze tijd.