Hitman World of Assassination - Dit gaat er veranderen [gezien op gamescom]

    Tijdens gamescom kregen we het nieuws dat Hitman, de episodische game die al uit is, aangepast zal worden door de komst van Hitman 2. Wij gingen op zoek naar de elementen die er in de game zullen veranderen door zijn opvolger. Dit is het effect van The World of Assassination in Hitman.

    Hitman 2 komt eraan en de game is groter en uitgebreider qua mogelijkheden. De komende game gaat ook effect hebben op het eerste deel middels The World of Assassination. Wij gingen undercover en doken de wereld van sluipmoordenaars in om te kijken wat deze effecten precies zijn.

    Spiegeltje spiegeltje

    Om te beginnen was het in de eerste Hitman afleveringen zo dat er maar weinig gebeurde als je iemand van achteren besloop terwijl hij in een spiegel keek. Je kon eigenlijk gewoon aan komen lopen en je doelwit uitschakelen, ondanks je spiegelbeeld.

    Dat is nu wel anders. Zodra iemand je in een spiegel ziet, ben je erbij. Je moet dus een stuk voorzichtiger rondsluipen wil men je niet zien. Dat levert wat extra uitdaging en een stukje meer realisme in het leven van Agent 47.

    Koffertje is terug in World of Assassination

    In Hitman heb je nogal eens dat je een stuk moet lopen met bijvoorbeeld een sniper rifle. Een tof wapen, maar het valt natuurlijk behoorlijk op als je met een enorm schietijzer over straat loopt. Daar kan geen vermomming tegenop. Dus moest hier iets op verzonnen worden.

    Hitman 2 brengt het welbekende koffertje terug naar allebei de delen en dat betekent dat je je wapen gewoon op kunt bergen als je moet gaan lopen. En zeg nou zelf, het loopt toch ook veel fijner met een koffertje aan de hand dan een enorme sniper rifle op je rug?

    Camerameldingen zijn een stuk beter

    Toen Hitman in 2016 uitkwam kreeg je in de game al een melding wanneer je door een camera gezien werd. Op zich erg fijn, maar het was niet helemaal duidelijk waar die camera nou precies hing en wat men gezien had. Dus kon je er soms niet zoveel mee. Dit systeem is helemaal op de schop gegaan, met als gevolg dat de meldingen nu een stuk effici├źnter en duidelijker zijn.

    Je krijgt linksboven in beeld te zien wat de camera precies opgenomen heeft, zodat je ook weet of je nou de klos bent of niet. Daarbij kun je op de grond het raster van de camera zien bewegen. Je weet dus wanneer je nog in beeld bent en wanneer niet meer.

    Rondsluipen in de struikjes

    Een goede sluipmoordenaar weet precies wanneer en van waar bij moet toeslaan. Alleen in Hitman kon je niet echt ongezien door een level sluipen. Dit kan nu wel. Je kunt in hogere struikjes schuilen zonder dat vijanden je zien en ze zo op je gemak uitschakelen.

    Er is wel een maar aan dit rondsluipen. Tegenstanders lopen zelf ook door de struikjes. Dit betekent dat ze, wanneer er een wapen ligt, deze oprapen en alarm slaan als ze ergens over struikelen, zoals een lijk bijvoorbeeld. Pas dus goed op waar je je spullen en je slachtoffers opbergt, want voor je het weet heeft iemand je in de gaten.

    Opgaan in de menigte

    Net wanneer je dacht dat je veilig was, omdat je een groep mensen in stapte, had je het mis en vlogen de kogels je om de oren. De tegenstander pikte je er zo tussenuit. Een heel vervelend punt in Hitman. Dus daar is iets aan gedaan met de komst van World of Assassination in deel 2.

    Je kunt vanaf nu in de menigte opgaan zonder dat je (meteen) gezien wordt. Tegenstanders zullen wel door de menigte lopen om je te zoeken en ze zullen daarbij ook absoluut op je kale bol letten. Maar als jij je normaal gedraagt zal er niet zo snel nood aan de man zijn en kun je je op je gemak uit de voeten maken.

    World of Assassination voegt dus wat nieuwe elementen toe aan de al bestaande game. Verder kunnen we uitkijken naar de nieuwe missies in deel twee, welke vanaf 14 november in de winkels ligt.

    Hitman

    Verkijgbaar vanaf 11 march 2016

    Meer over deze game

    ┬ę 2005 - 2020 XGN B.V. Alle rechten voorbehouden.