Halo The Master Chief Collection Release - Interview met 343 Industries medewerker

Article
woensdag, 12 november 2014 om 9:56
xgn google image
Vanwege de release van Halo The Master Chief Collection hebben we voor jullie een interview met een belangrijke man achter de schermen! Dan Ayoub is uitvoerend producent bij 343 Industries en heeft met hart en ziel gewerkt aan The Master Chief Collection.

Wat zijn je vroegste herinneringen aan het spelen van Halo? Waarom denk je dat gamers zo nostalgisch aan Halo terugdenken?

Mijn vroegste herinneringen aan Halo zijn eigenlijk hele sociale herinneringen - het samenkomen van vrienden om via LAN te spelen, de realisatie dat het FPS genre niet alleen de overstap van PC naar console kon doorstaan, maar daarbij ook iets nieuws en spannends kon doen. Halo is zo'n spel dat een grotere impact heeft dan alleen het aanvankelijke succes, en een heel erfgoed aan elementen en herinneringen achter heeft gelaten die vandaag de dag nog steeds terugkomen.

Er zit een hoop content in de Halo The Master Chief Collection, wat is het eerste dat jij zou uitproberen?

Eerlijk gezegd zou ik als eerste van alles een beetje proeven - een campaign missie, een paar multiplayer potjes. Vanuit de overkoepelende interface kan ik uit een enorme hoeveelheid ervaringen kiezen. We hebben er bewust voor gekozen om de hele game direct beschikbaar te stellen zodat spelers zelf kunnen kiezen hoe ze willen spelen.

Waar ben je het meest trots op in de remastered versie van Halo 2 Anniversary?

Het meest trots ben ik op de insteek die we kozen voor Halo 2 Anniversary. Het team wilde per se de gameplay behouden die Halo 2 tot zo'n mijlpaal voor de game-industrie heeft gemaakt. Hoewel we op allerlei vlakken geweldige verbeteringen hebben doorgevoerd - graphics, audio, tussenfilmpjes- blijft de kern van de gameplay zoals mensen zich die herinneren, helemaal intact. Het team houdt echt van de Halo franchise, Halo 2 in het bijzonder, en ik heb het idee dat dat merkbaar is in het eindresultaat. Wat betreft de gehele collectie ben ik trots op het feit dat we dit duidelijk voor de fans van de franchise hebben gedaan; elke beslissing was erop gericht om de speler een zo verbluffend mogelijke ervaring mee te geven. Ik denk dat dat wel naar voren komt als je het speelt.

Hoe werkt de multiplayer ervaring in Halo The Master Chief Collection?

Er zijn meerdere manieren om aan de online multiplayer mee te doen. Je kunt per afzonderlijke game de multiplayer ingaan, of juist de alleen de modus kiezen. Natuurlijk kun je ook een custom potje opzetten en daarnaast kun je ook stemmen op je favoriete maps. De collectie behuist echt elke map uit alle vier de games, het is een ongelooflijke collectie aan gameplay.
Halo The Master Chief Collection

Wat is je favoriete Halo map?

Ik keer altijd terug naar Zanzibar. De voertuigen daar zijn echt een feest en het is een snelle map met veel verschillende plekjes om je te verschansen.

Zijn jullie van plan om veel in-game events en challenges te organiseren? Kun je ons iets vertellen over wat we op dit gebied kunnen verwachten?

We willen een sterke en doordachte aanwezigheid bij de achterban realiseren. Denk aan het heel precies afstellen van het matchmaking proces tot het organiseren van toernooien. Een wezenlijke gedachte van het project is dat we onze aandacht erop gericht houden, ook nadat het over de toonbank is gegaan.

Zijn er nog verrassingen voor de fans verstopt in Halo The Master Chief Collection?

Ja, er zal zeker genoeg te vinden zijn. Sommige dingen zijn voor de hand liggend, zoals Terminals, maar er zitten ook wat easter eggs in!