For Honor info - wat we tot nu toe weten over de game!

Article
woensdag, 20 januari 2016 om 13:44
xgn google image
For Honor is één van de meest interessante nieuwe IP’s die dit jaar wordt gelanceerd. De game wordt gemaakt door Ubisoft Montreal en met deze third-person actiegame wil de ontwikkelaar en uitgever het zwaardvechten in games goed op de kaart zetten. Wij verzamelden de For Honor info tot nu toe!
Eén van de charmes van de nog uit te komen game is dat de setting waarin je speelt voornamelijk non-fictie is en gebaseerd is op historische elementen. Onze interesse is al gewekt sinds onze preview op de E3!
We weten nog niet wanneer in 2016 de release zal plaatsvinden, dus wellicht moeten we nog even wachten om de game te spelen. Tot die tijd zijn we erg nieuwsgierig naar welke informatie er wordt vrijgegeven over de game. Lees hier de For Honor info tot nu toe!

Een uitgebreid vechtsysteem

Bij de meeste simpele zwaardvecht-games als Dynasty Warriors maak je een groep vijanden in één sierlijke beweging van kant, alsof je met een mes door de boter heengaat. Dit, door een paar eenvoudige knoppen in te drukken. Dit ligt bij For Honor een stuk genuanceerder. Deze game maakt namelijk gebruik van een speciaal vechtsysteem, waarbij je verschillende zaken in de gaten moet houden.
In The Art of Battle, zoals dit vechtsysteem heet, maak je zelf de keuze in welke positie je een wapen vasthoudt en wanneer je wie aanvalt. Je controleert je gekozen wapen met met de rechter stick op je gamepad. Met deze stick kun je kiezen of je het wapen rechts, links of boven houdt. Degene die jou aanvalt, kun je markeren.
Door de aanvallen van je vijand te observeren, kun je een zwakke plek uitzoeken om met je wapen op te slaan. Ook moet je in de gaten houden dat je jezelf blijft verdedigen en de tegenstander jouw zwakke plek niet vindt. Er komt dus een hoop kijken bij het vechten, maar dat is juist wat de game zo interessant maakt. Een krijger ben je namelijk niet alleen fysiek, maar ook mentaal.
85131

Drie verschillende facties

De non-fantasy swordplay game vindt plaats tijdens de middeleeuwen. De speler kan kiezen tussen drie verschillende facties, genaamd The Legion, The Chosen en The Warborn. Deze drie partijen zijn gebaseerd op de ridders, de samoerai en de vikingen.
Elke factie heeft verschillende helden, die ook weer hun eigen vaardigheden en wapens tot hun beschikking hebben. Daarnaast heb je in de game de mogelijkheid om de krijgers aan te passen. Zo kan de speler bijvoorbeeld het het harnas naar eigen smaak uitkiezen, wat niet alleen invloed heeft op het uiterlijk van je krijger, maar ook op het spel. Daarnaast kan het wapen ook worden aangepast naar het comfort van de speler.
Vikings, ridders en samoerai die elkaar te lijf gaan op het slagveld, als dit niet gaaf gaat worden!
85132

Intense multiplayer veldslagen

De game typeert zich als een game waarin zwaardvechten centraal staat en deze speelt zich ook nog eens af in de ruige middeleeuwen. We kunnen en mogen er dan ook vanuit gaan dat er flink wat bloed vergoten gaat worden met For Honor!
Uiteraard vecht de speler met wapens uit de oudheid als bijlen en zwaarden. Online biedt de multiplayer modus ondersteuning tot acht personen. Deze worden even verdeeld over twee verschillende teams, die de hulp krijgen van tal van AI teamgenoten.
Je team krijgt logischerwijs punten wanneer je vijanden weet uit te schakelen en wanneer iedere tegenstander verslagen is, is de strijd voorbij. Met een bepaalde hoeveelheid moorden achter elkaar, kun je een level omhoog gaan, of speciale perks toevoegen aan je strijder.
Wat een hele toffe bijkomstigheid is, is dat ontwikkelaar Ubisoft de speler zoveel mogelijk manieren wil bieden om de game te spelen. Daarom wordt ervoor gezorgd dat For Honor ook split-screen tegen elkaar gespeeld kan worden. Spetterende zwaardgevechten tegen je vrienden, gewoon op de bank!
85133

Een tactisch slagveld

Zoals je misschien al wel hebt gemerkt, wordt For Honor dus meer dan alleen maar door menigten heen hakken. Het zwaardvechten vereist de nodige aandacht, maar dat is niet het enige wat je in de gaten moet houden. Het is in de game ook van essentieel belang dat je het hele slagveld onder controle blijft houden.
Omdat de spectaculaire zwaardgevechten in de game een hoop aandacht opeisen, vergeet je snel dat er in het kader van tactiek ook dingen moeten gebeuren tijdens de strijd. Je moet ervoor zorgen dat je de controlepunten van je groep in de gaten blijft houden en andermans land probeert te veroveren. Tactiek is een onderdeel in For Honor dat je niet mag onderschatten; controle over het slagveld bereik je niet alleen met afslachten!
85161

De game krijgt een singleplayer modus

Naast een spannende en uitgebreide multiplayer modus zal de game ook een singleplayer optie bevatten. De eerste beelden van de singleplayer werden getoond tijdens Ubisoft's presentatie op de E3. De presentatie bevatte onder andere een uitgebreide trailer die het verhaal van de game uitlegde alsmede een kleine tien minuten aan gameplay.
For Honor volgt het verhaal van een fictieve wereld waarbij de wereld verwoest is door een duister figuur genaamd Apollyon. Deze Apollyon heeft de gebieden van de drie strijder rassen vernietigd en ze onder gedompeld in een eeuwige strijd. Dexze oolog tussen de drie facties duurt aan het begin van de game al een 1000 jaar. De reden waarom de strijders met elkaar vechten is allang verloren gegaan met de tijd maar de strijd duurt nog steeds voort.
In de singleplayer zal de speler afwisselend de controle nemen over de Vikingen, Ridders en Samoerai. De singleplayer campagne zal dus het verhaal vertellen vanuit de verschillende perspectieven van de rassen. De gameplay demo liet een missie zien van ergens midden van de game. Hierin moest de speler, die een Viking controleerde, een vesting van de Samoerai aanvallen. Tijdens deze missie waren er enkele tegenstanders waartegen de speler vocht en het Art of War systeem te zien was. De volledige gameplay video is hier te zien.