Dark Souls 3 details - Informatie om voor te sterven!

Article
zondag, 06 september 2015 om 17:11
xgn google image
XGN ging alvast flink aan de slag met Dark Souls 3. Ons resultaat? Een heleboel lekkere Dark Souls 3 details! Lees er alles over in deze special.
We zijn nog nauwelijks bijgekomen van het dodelijke Bloodborne en Bandai Namco staat alweer met Dark Souls III voor de deur! We hoeven ons geen zorgen te maken, want Hidetaka Miyazaki is terug als baas van het project.
Maar wat is er nou precies nieuw aan Dark Souls 3? Details over de game zijn nog schaars, maar wij hebben alles wat we tot nu toe te weten zijn gekomen op een rijtje gezet. Maak je borst maar nat voor een aantal bloederige Dark Souls 3 details!

Vergane glorie

Het verhaal van Dark Souls 3 is, net als de andere Dark Souls games, nogal vaag. Veel van de details met betrekking tot het verhaal van de game blijven nog in mysterie gehuld. Toch zijn er een aantal dingen die we aan jullie kunnen vertellen.
De hele game heeft een ‘doomsday’ thema. Alle vijanden lijken ondood te zijn en alles is bedolven onder een dikke laag as. Naast vijanden zijn er ook andere NPC’s die de overblijfselen van overleden draken aanbidden als goden. Verder zal de Lord of Cinder ook zijn terugkeer maken in de game.
Meer weten we niet over het verhaal. Wel weten we dat in het spel meer informatie over de wereld van Dark Souls 3 gewonnen kan worden uit grafstenen die door de wereld verspreid liggen.
77387

Battle Arts

Dark Souls 3 voegt het Battle Arts systeem toe. Battle Arts zijn getriggerde vaardigheden die je verschillende aanvallen met hetzelfde wapen uit laten voeren. En dit zonder van wapen te hoeven wisselen. Een Battle Art hoeft niet per se een beweging te zijn; het kan ook een verandering van je houding zijn waardoor je een aantal nieuwe aanvallen uit kunt voeren.
Dit systeem heeft ergens wat weg van het wisselen tussen een wapen gebruiken met één of twee handen uit de eerste twee Dark Souls games, maar dit is anders. Battle Arts zullen naast dit systeem bestaan en er dus geen vervanging voor zijn. We leggen het even uit.
De Battle Art van een straight sword is bijvoorbeeld een beweging waarmee je de schilden van vijanden kunt breken. Zo heeft elk wapen zijn eigen Battle Art. Aan deze sterke moves zit natuurlijk wel een beperking. Je kan ze maar 20 keer gebruiken, totdat je ze weer ‘oplaadt’ als je opslaat bij een bonfire.
Volgens Dark Souls en Bloodborne meesterbrein Hidetaka Miyazaki zal dit systeem de gameplay drastisch veranderen en is het geen kleine verandering aan de formule. Volgens Miyazaki geven de Battle Arts spelers een breed scala aan opties om gevechten op een tactische manier te benaderen. Als je bij een eindbaas dood gaat, kan je het opnieuw proberen met andere Battle Arts. Het lijkt erop dat dit systeem dus vooral veel experimenteren wordt om te kijken wat het beste werkt in welke situatie.
77388

Snelheid

Dark Souls 3 zal een stuk sneller worden dan voorgaande delen. Oude gameplay-elementen als dodge rolls en pareren zijn terug, maar door de verhoogde snelheid is de game een stuk intenser. En natuurlijk ook een stuk moeilijker.
Deze verhoogde snelheid van de game merk je ook goed als je met een pijl en boog speelt, een gameplay stijl die werd geïntroduceerd in Dark Souls 2. Daar kwam dit element niet helemaal goed uit de verf. In Dark Souls 3 is dit stukken beter geworden, onder andere omdat je vanuit een rol direct met je pijl en boog kan schieten en doorvechten.
De game is dus een stuk sneller en vloeiender dan Dark Souls 2, maar niet zo agressief als de speelstijl van Bloodborne. Dark Souls 3 bevindt zich ergens tussen deze twee titels in qua snelheid. Dit betekent snel door de levels heen rollen, nog sneller reageren en natuurlijk ook een stuk sneller het loodje leggen.
77389

Eindbazen

From Software gaat het heat-up systeem voor het eerst naar de Dark Souls serie brengen. Het heat-up systeem houdt in dat een eindbaas middenin een gevecht ineens zijn tactieken kan veranderen. Dit is te zien in het gevecht tegen de Dancer of the Frigid Valley in de eerdere gamescom demo, waar de baas ineens een tweede zwaard en een aantal nieuwe aanvallen krijgt.
Omdat we nog niet zo veel weten over de eindbazen in Dark Souls 3 is het nu moeilijk te zeggen hoe het heat-up systeem zich precies manifesteert. In de eerdere Dark Souls games gebeurde er al soortgelijke dingen met bepaalde eindbazen, maar het lijkt erop dat het heat-up systeem hier een schepje bovenop doet.
Daarnaast hoopt Miyazaki stereotype eindbazen te ontwijken. Hij is er zich van bewust dat fans van Demon’s Souls en Dark Souls niet helemaal tevreden waren met sommige bazen uit Dark Souls 2. Als we de eerder genoemde eindbaas als voorbeeld nemen, dan weten we wel dat het helemaal goed gaat komen met Dark Souls 3!
Lees ook onze eerdere Dark Souls 3 E3 Preview voor onze mening over de game.
Dark Souls 3 komt in 2016 naar de PlayStation 4, Xbox One en PC. Pre-order de game alvast als je niet kan wachten om te sterv- eh, met de game aan de slag te gaan!