5 Assassin's Creed Origin features die wij graag willen zien!

Article
dinsdag, 09 mei 2017 om 15:26
xgn google image
Vandaag werd er door een anonieme bron binnen Ubisoft meer informatie bekend gemaakt over de nieuwe Assassin's Creed game die in 2017 uit moet komen. Wij zijn erg benieuwd naar deze game met een mogelijke Egyptische setting en dus hebben we in deze special vijf Assassin's Creed Origin features opgesomd die we graag (terug) willen zien.

5. Zeegevechten

Zeegevechten werden in de Assassin's Creed franchise geïntroduceerd door de game Assassin's Creed III, die zich in het koloniale Noord-Amerika afspeelde. In deze game kon je na sequentie zes een aantal zee-missies uitvoeren, waarbij je met een schip een opdracht moest uitvoeren. Meestal bestond deze opdracht uit het volgen of vernietigen van een vijandelijk schip.
In het vervolg, Assassin's Creed Black Flag, speelden zeegevechten een nog veel grotere rol. In deze game werd het ook mogelijk om vrij met je schip rond te varen en was je dus niet meer gebonden aan het voltooien van een missie. Daarnaast was het gevechtssysteem op zee enorm verbeterd, want je had nu meerdere wapens om uit te kiezen. Zo kon je van achter met vuurtonnen aanvallen, van voor met kettingkogels en vanaf de zijkanten met je boordkanonnen en draaibassen.
We hopen deze gave zeegevechten weer terug te zien als een van de Assassin's Creed Origin features. Het gerucht gaat dat je in deze nieuwe game van Egypte naar Griekenland zou kunnen varen en dus over een schip beschikt. Het is nog onduidelijk of we ook heuse zeeslagen in dit nieuwe deel zullen zien, want er waren nog geen kanonnen en buskruit ten tijde van de oude Egyptenaren. Wellicht kunnen de ontwikkelaars iets doen met pijl en boog, speren of andere wapens die je van afstand kunt gebruiken.
111052

4. Chainkills & Counterkills

Het gevechtssysteem is in de Assassin's Creed franchise een aantal keer aangepast. Zo was het in sommige delen wel mogelijk om een counterkill te maken en in andere weer niet. De chainkill, waarbij je na iemand gedood te hebben ook gelijk de rest in een klap af kon maken, zat ook niet in elke game uit de serie.
Daarnaast was het in Unity bijvoorbeeld nodig om een laatste klap uit te delen als je de levens van een vijand had opgemaakt, maar dit zien we liever niet terugkomen in Origins. Ten slotte kon je in sommige delen wel geraakt worden als je bezig was iemand te vermoorden, maar was je in andere delen niet te raken als je de laatste klap uitdeelde.
Wij vinden het wel wat hebben als je altijd geraakt kan worden, dus ook wanneer je iemand de genadeklap geeft. Zo blijft het spel lekker realistisch en blijft het vechten echt een uitdaging. Verder vinden we ook dat de chainkills uit bijvoorbeeld Black Flag zeker weer terug mogen komen als een van de Assassin's Creed Origin features. Ook de counterkills waren altijd lekker om te maken, want je had hier wel een goede timing voor nodig.
111053

3. Twee personages

Assassin's Creed Syndicate was de eerste Assassin's Creed game waarin je met twee personages in het verleden kon spelen. Jacob en Evie Frye waren de hoofdpersonages in deze game die zich in Londen afspeelt. Jacob was een echte vechter, terwijl Evie meestal juist voor de onopvallende route koos. Beide personages hebben hun eigen persoonlijkheden en lossen hun problemen op een andere manier op.
Ook hadden beide personages in deze game hun eigen skill trees, waarbij die van Jacob meer op vechten gefocust was en die van Evie meer op stealth. Zowel Jacob als Evie hebben ook hun eigen uitrusting en wapens en op die manier kon je twee zeer verschillende personages creëren. Dit gaf de game toch net iets meer diepte dan zijn voorgangers en het was dan ook een succesvol experiment van Ubisoft.
Het zou dus gaaf zijn om dit terug te zien als een van de Assassin's Creed Origin features. Hoe gaaf zou het bijvoorbeeld zijn om zowel met Cleopatra als met een slaaf te kunnen spelen. In Syndicate waren de verhalen van de twee personages vanaf het begin af aan met elkaar verweven, ze waren immers broer en zus. Het zou ook zeker tof zijn als pas later duidelijk wordt hoe de twee personages in verhouding tot elkaar staan.
111054

2. Uitgebreide eind-assassinations

Een andere feature die werd geïntroduceerd met Syndicate, waren de uitgebreide assassinations aan het eind van elke sequentie. Elke sequentie werkte je met een paar missies toe naar de uiteindelijke eindmissie waar het allemaal om draait. In deze eindmissies moest je meestal een zeer invloedrijke Tempelier te grazen nemen. In Syndicate kreeg je voor het eerst verschillende opties om dit doel te bereiken.
Je kreeg bij elke eindmissie een aantal optionele doelen, waarmee je het makkelijker voor jezelf kon maken om je hoofddoel te bereiken. Je kon bijvoorbeeld ervoor kiezen om een geheime doorgang te nemen, waardoor je het moeilijk maakt om ontdekt te worden door de vijand. Ook had je bij sommige eindmissies de mogelijkheid op een unieke kill en dit gaf toch wel de nodige voldoening.
Wij zien dit daarom graag terug als een van de Assassin's Creed Origin features, want het voegt zeker wat toe aan de standaard assassinations. Daarnaast geeft het je de mogelijkheid om de missie op meerdere manieren te voltooien, wat het leuk maakt om de missie nog een tweede of derde keer te proberen zodat je echt alle manieren hebt gehad.
111055

1. Het heden

Hoewel het verleden in de Assassin's Creed franchise altijd de hoofdrol heeft gespeeld, maak je in de games ook geregeld een uitstapje naar het heden. Vaak is er in de games een interface waarmee het hoofdpersoon uit het heden in het lichaam van een voorouder terechtkomt. Dit is meestal om meer te weten te komen over de Pieces of Eden uit het paradijs van Adam en Eva.
In Assassin's Creed 1, 2, Brotherhood en Revelations was het hoofdpersoon uit het heden Desmond Miles. Hij heeft zich aangesloten bij de hedendaagse Sluipmoordenaars en ook in de moderne tijd worden ze op de hielen gezeten door de Tempeliers. In Assassin's Creed Black Flag en Rogue is het niet bekend wie de hoofdpersoon uit het heden is, want hier werden die delen van de game in first-person gespeeld. In Assassin's Creed Unity en Syndicate was het niet mogelijk om zelf te spelen in het heden, want deze delen van de game bestonden alleen uit cutscenes.
Toch vinden wij dat de makers wat meer aandacht mogen besteden aan de verhaallijn die zich in het heden afspeelt. Vaak is het verhaal nogal vaag en in de delen waarin je zelf in het heden kon spelen waren de mogelijkheden vaak beperkt. We hopen het heden terug te zien als een van de Assassin's Creed Origin features, maar verwachten wel dat Ubisoft hier meer moeite in steekt. De moderne verhaallijn is namelijk een mooie toevoeging aan de serie, mits je zelf kunt spelen in het heden en de mogelijkheden wat uitgebreider worden.