Hoe werkt de Bloodborne multiplayer? Een handige guide!

Article
zaterdag, 21 maart 2015 om 9:23
xgn google image
Ontwikkelaar From Software houdt ervan om spelers dwars te zitten, zolang de games die het bedrijf maakt er maar lastiger van worden. Bloodborne is geen uitzondering op deze regel, en er zitten dus heel wat regels verbonden aan een simpele coöpsessie. In deze Bloodborne special lees je precies hoe de multiplayer werkt.
Voor het gemak hebben we de multiplayer-aspecten van Bloodborne opgedeeld in drie delen: Player vs Player (PvP), coöperatief en de andere manieren om met andere spelers te communiceren. We beginnen met het coöpgedeelte, omdat de meeste spelers waarschijnlijk wel wat hulp van vrienden kunnen gebruiken om Bloodborne wat minder lastig te maken.

Co-op in Bloodborne

Net zoals in Dark Souls en Dark Souls II is het aan de host van de coöpsessie om andere spelers tot zijn wereld uit te nodigen. Simpelweg een uitnodiging via PSN naar je vrienden sturen is er echter niet bij.
Middels de zogenaamde Beckoning Bell kan de speler om hulp vragen, waarbij vervolgens maximaal twee andere spelers op deze roep om hulp kunnen reageren met de Small Resonant Bell. Vervolgens worden deze speler naar de wereld van de host gezonden, en daar blijven ze totdat ze sterven, de boss in het gebied verslagen is, of de host van de sessie het loodje legt.
Hierbij ligt de focus echter op het verbinden met willekeurige bondgenoten. Iedereen kan immers het belletje rinkelen om je te komen helpen, en dat kan frustrerend zijn als je specifiek met een vriend wilt spelen.
Speciaal daarom is er een nieuw wachtwoodsysteem ingevoerd in Bloodborne. Als jij en je twee vrienden dit wachtwoord gebruiken komen ze automatisch met jou in verbinding. Spelers kunnen een combinatie van 8 letters maken voor hun wachtwoord.
68530

PvP: Versus in Bloodborne

Sommige spelers vinden het prachtig om games van From Software nog moeilijker te maken, door de wereld van andere spelers te invaden als een rode geest. Dit doen spelers door de Sinister Resonant Bell te gebruiken.
Vervolgens word je naar een wereld van een nietsvermoedend slachtoffer gestuurd, waarbij jij beloond wordt als je deze speler kunt killen. Belangrijk om hierbij te bedenken is dat een 'private'game waarin spelers met wachtwoorden spelen, alsnog door iedereen invaded kan worden.
De PvP-sessie eindigt als de host sterft, de invader het loodje legt of de speler een boss fight begint. Zorg er dus voor dat de speler niet snel naar de omgeving van de boss kan rennen om jou te slim af te zijn.
68531

Andere manieren van multiplayer in Bloodborne

Zoals we inmiddels van Demon's Souls, Dark Souls en Dark Souls 2 gewend zijn, kun je in Bloodborne nog op andere manieren communiceren met andere spelers. De notities die je op de grond achter kunt laten keren terug, in een nieuw, griezeliger jasje.
Door het Notebook voorwerp te gebruiken kun je hints of berichten achterlaten voor andere spelers, die middels kleine Messenger-monsters in de wereld van andere spelers verschijnen. Bedenk je hierbij echter nog steeds dat het om een From Software titel gaat: berichten hoeven niet altijd de waarheid te bevatten. Die les hebben we vaak genoeg in Dark Souls geleerd.
Gelukkig dus dat je deze berichten kunt beoordelen met een 'Foul' of 'Fine' beoordeling, al moet je je natuurlijk afvragen of deze beoordelingen ook wel te vertrouwen zijn.
Ook de 'Bloodstains' keren terug in een Bloodborne-jasje. Door grafstenen van andere spelers te activeren verschijnt er een replay-achtige situatie waarin je kunt zien hoe de speler stierf, maar niet wat hem precies killde. Het kan je echter wel een goede hint geven als je twijfelt of er iemand op je wacht om de hoek.
Ook zullen er sporadisch geesten verschijnen van andere spelers die op dat moment op dezelfde plaats spelen als jij. Een leuke manier om je wat minder alleen te voelen, maar ook handig om te zien waar ze heen lopen als je vast zit.

Populair Nieuws