Vorig jaar kwam
Ghostwire Tokyo voor de consoles exclusief uit voor de PlayStation 5. Nu is de game geen PS5 exclusive meer, maar de
performance op Xbox is ‘kwantificeerbaar slechter’.
Tango Gameworks heeft hoge ogen gegooid met de griezelige Evil Within games. Het vorig jaar uitgekomen
Ghostwire Tokyo werd niet
zo goed ontvangen als de voorgaande titels van de studio, maar veel spelers hebben zich alsnog goed kunnen vermaken met het avontuur in de Japanse wereldstad.
Sinds vorige week kunnen ook spelers op de
Xbox Series X/S eindelijk met Ghostwire Tokyo aan de slag. De titel was namelijk een jaar lang een PS5 console exclusive, maar die exclusiviteit is op 12 april verlopen. Nu is de game op de Xbox consoles verschenen en Xbox Game Pass.
Slecht nieuws voor Ghostwire Tokyo
Helaas is de performance van de game niet zo goed. Dat stelt Oliver Mackenzie vast in
de nieuwe podcast van Digital Foundry. De prestaties op de PlayStation 5 waren al niet heel goed, maar op de Xbox zijn de prestaties ‘kwantificeerbaar slechter’. Zo is de resolutie in Quality Mode een stuk lager, Ray-Tracing is van een veel lagere kwaliteit en de framerate is ongeveer tien procent slechter.
De prestaties op de Xbox Series S zijn al helemaal matig. Zo hebben Performance en Quality Mode allebei geen Ray-Tracing en beide modi draaien onder de 60 frames per seconde.
De performance van Ghostwire Tokyo op de Xbox consoles is vrij opvallend te noemen. Tango Gameworks heeft namelijk een jaar lang de tijd gehad om de prestaties te verbeteren en de studio is bovendien onderdeel van
Bethesda. Dat betekent dat de ontwikkelaar in de tussentijd een
first party studio is geworden van Microsoft.