Met Assassin’s Creed Mirage is
Ubisoft teruggegaan naar de meer kleinschalige Assassin’s Creed games van voorheen. Dat is blijkbaar een succesvolle strategie, want Mirage doet het erg goed.
De laatste jaren is Ubisoft met de Assassin’s Creed games vol gedoken op een RPG Lite-principe. Daar kwamen ook gigantische werelden en een enorme hoeveelheid quests bij kijken. Volgens sommige spelers is Ubisoft met
Assassin’s Creed Valhalla daarin te ver doorgeslagen, waardoor er weer gesnakt werd naar een gestroomlijnde, kortere ervaring.
Daarom is Ubisoft Bordeaux met
Assassin’s Creed Mirage gekomen. Een game die het principe van de eerste paar games volgt, met één grote stad en een focus op
assassinations. Mirage is bovendien ook een stuk goedkoper dan de voorgangers, met een prijskaartje van slechts 45 euro.
De strategie lijkt succesvol uit te pakken voor Ubisoft. Volgens de uitgever is de nieuwe Assassin’s Creed namelijk de grootste new-gen release op het gebied van verkochte exemplaren. Het aantal spelers ligt daarnaast in lijn met eerdere succesvolle launches als
Assassin’s Creed Origins en
Odyssey. Dat heeft Ubisoft laten weten op
Twitter.
Kattenliefhebbers in Mirage
Naast de goede
verkoopcijfers heeft Ubisoft ook een aantal opmerkelijke
statistieken voor Assassin’s Creed Mirage gedeeld. Zo hebben spelers samen al 479 jaar doorgebracht op de daken van Bagdad voor parkour en zijn er maar liefst 60 miljoen Leaps of Faith uitgevoerd.
Misschien nog wel het meest opmerkelijk is hoeveel katten er zijn geaaid. De kopjes van 1,2 miljoen pluizige viervoeters zijn namelijk geaaid door spelers. Dat heeft misschien te maken met
het schattige eerbetoon in de game.