Trust GXT 718 Rayzee Review - Comfortabel gamen!

donderdag, 29 juni 2023 om 15:00
718 rayzee gaming chairf1686920252
PC gaming chairs zijn er in vele soorten en maten, maar voor console gamers is de spoeling dun. Daar komt nu verandering in met de GXT Rayzee gaming vloerstoel, die verrassend comfortabel en flexibel is.
Wie een gaming chair zoekt, komt al snel bij stoelen uit voor de PC gamer: stevige bureaustoelen met lende- en hoofdsteunen. Maar wie vooral op consoles gamet, wil liever onderuitgezakt voor de tv zitten en voor die gamers is er eigenlijk helemaal niets. Daar is nu verandering in gekomen met de GXT 718 Rayzee gaming chair van Trust. Deze stoel is volledig gericht op de console gamer die tijdens het gamen vooral makkelijk wil zitten.
De Rayzee gaming chair is een floor-chair, wat betekent dat je gewoon op de grond zit. De stoel heeft dus geen onderstel, maar een zitting die direct op de grond staat. De stoel bestaat uit een metalen frame dat nog het meest weg heeft van een stretcher: een buizensysteem van vierkanten met scharnierpunten, die in stappen van plat naar 90 graden gebogen kunnen worden. De Rayzee is 44 cm breed en 125 cm lang en kent vier delen: een zitvlak van 40 cm een tweedelige rugleuning van 20 cm en 50 cm en een hoofdsteun van 15 cm. Het metalen frame is bekleed met een dikke laag katoenvlokken van zo'n 13 cm en is afgewerkt met een PU leren bekleding. Nog even alle gegevens op een rijtje:

Specificaties

prdhigh 25071 i11f1686920388
prdhigh 25071 i51f1686920372
prdhigh 25071 i41f1686920338

Maximaal comfort, ideaal gamen

De Rayzee gaming chair is bijzonder makkelijk in gebruik. Eenmaal uitgepakt is het simpelweg een kwestie van plat neerleggen en de rugleuning opklappen in de gewenste hoek. Heb je hem te rechtop staan, dan is dat een kwestie van helemaal dubbelvouwen, weer terug vouwen en opnieuw beginnen. De stoel is letterlijk in een handomdraai neer te zetten. Eenmaal in de stoel neergeploft valt op hoe comfortabel hij zit. Je hebt helemaal niet het idee dat je op de grond zit en ook het metalen frame voel je nergens. Doordat het hoofdeinde vrij instelbaar is, is deze altijd in een comfortabele stand te krijgen.
De stoel biedt heel veel mogelijkheden om hem aan te passen aan je eigen gaming stijl. Wil je onderuitgezakt zitten? Dat kan. Lig je liever met je hoofd naar voren richting het scherm? Geen probleem, je legt de stoel gewoon plat en gaat op je buik op de stoel liggen. Ben je klaar met gamen, dan vouw je de stoel net zo makkelijk weer op, zodat hij eenvoudig opgeborgen kan worden.
Als we dan tóch een nadeel moeten noemen: bij het opbergen wordt de stoel weliswaar een stuk kleiner, maar écht klein wordt hij niet. De vulling wordt niet ingedrukt, dus blijft een pakket over van een kleine 30 cm dik over. Dat is net weer te dik om even makkelijk onder je bed te schuiven.
Natuurlijk hoef je deze stoel niet alleen te gebruiken voor gaming. Hij is ook heel geschikt om te chillen en tv te kijken of gewoon lekker te relaxen en een boek te lezen of iets anders te doen. Doordat hij eenvoudig te pakken en weer op te bergen is, is hij ideaal voor wie wat klein behuisd is, maar toch lekker wil kunnen zitten. En ben je binnen klaar en wil je buiten gaan genieten van het mooie weer? Je installeert de stoel net zo makkelijk buiten. Houd er wel rekening mee dat de stoel bekleed is met zwart PU leer, waardoor de zitting snel flink warm kan worden. Een handdoek of andere extra bekleding is dan echt geen overbodige luxe.

De GXT 718 Rayzee gaming chair van Trust - Dé gaming chair voor console gamers

De Rayzee gaming chair vult een gat in de markt waarvan ook wij eigenlijk niet door hadden dat die er was. Voor console gamers is een echte bureaustoel niet geschikt altijd maar op de bank ploffen is ook niet alles. Het enige alternatief op dit moment is de Nintendo Rocker, maar de Princess Peach kleuren zijn niet voor iedereen geschikt. De Rayzee daarentegen oogt met zijn zwarte uitvoering serieuzer en misstaat daarom niet in de gemiddelde (tiener)kamer. De stoel is bovendien eenvoudig weg te klappen en weer te pakken, waardoor hij ook nog eens ruimte bespaart.
Minstens zo belangrijk is het gebruik en daar zijn we zeker tevreden over. De stoel zit lekker, is makkelijk aan te passen en nodigt uit om in te hangen. De Rayzee is de gaming chair waarvan we niet wisten dat we die nodig hadden, maar waar we nu al niet meer zonder kunnen.