Er zijn nieuwe
patch notes vrijgegeven voor de tweede
update van
Deathloop. In de nieuwe update zijn de vijanden slimmer gemaakt.
Onlangs is de de tweede update van
Deathloop vrijgegeven. In de
patch notes staat dat een aantal van de grootste zorgen van spelers zal verdwijnen. De update richt zich namelijk op de vijandelijke AI en UI-problemen, maar ook op audio en andere elementen.
Eén van de grootste veranderingen in Deathloop is dat wanneer een Colt een spel verlaat, dat gaat tellen alsof Julianna het spel heeft gewonnen. Voor Julianna-spelers betekende het voorheen veel tijdverspilling als een Colt-speler de multiplayer-sessie verliet. Julianna-speler kregen dan namelijk weinig tot geen beloningen ongeacht hoeveel tijd ze al in het potje hadden gestoken.
Colt-spelers die Julianna proberen af te wachten, worden nu ook gestraft. Als een Colt zich namelijk verstopt in een tunnel van de Deathloop-kaart, wordt hij gepingd en gaan de tunneldeuren open. Hierdoor kan een Julianna de Colt makkelijker verslaan. Verder duurt het langer voor een Colt om de antenne te hacken. Een Al-gestuurde Julianna zal ook 'actiever' regeren op de acties van Colt, maar er is niet uitgelegd hoe.
Deathloop heeft slimmere NPCs
Het gedrag van vijandelijke NPC’s is ook verbeterd. Zo reageren de NPCs op kogels die langs hun hoofd vliegen, of op een andere NPC die in de buurt wordt vermoord. Ook kunnen ze beter horen en sneller reageren op voetstappen.
De nieuwe update bevat ook toegankelijkheidswijzigingen waarmee je de linker en rechter joystick kan omkeren. UI-knoppen kunnen groter worden weergegeven en er zijn grotere selecteerbare menugebieden. De volledige
patch notes zijn
hier te vinden.
Deathloop is beschikbaar voor de
PlayStation 5 en PC.