Teddy Together Review - Verzorg jouw eigen teddybeer

zondag, 24 juli 2016 om 11:13
Stel je een leven voor met een pratende teddybeer die jou maar wat graag beter wil leren kennen. Het is vanaf nu mogelijk op jouw 3DS met Teddy Together. Of deze game het proberen waard is, kun je lezen in de Teddy Together review.
Een aantal jaren terug, nog voor de tijd waarin iedereen met zijn telefoon over straat liep, had je huisdieren die je overal met je mee kon nemen. Dat huisdier bestond natuurlijk niet uit vlees en bloed, nee het beestje was digitaal. Een digitaal huisdier dat je in een heel klein kastje met je meedroeg. Je voedde het beestje, want anders stierf het een eenzame dood.
Teddy Together review naar buiten

Verzorg jouw eigen teddybeer

Een soortgelijk concept is nu naar de Nintendo 3DS gebracht, in de vorm van Teddy Together. In deze game klopt er een onbekende teddybeer bij je aan, en jij krijgt de zware taak om het beestje een naam te geven en goed te verzorgen. Hierdoor creëer je een band met je nieuwe vriend, en wil hij je beter leren kennen.
Een concept dat in zekere mate al bekend is voor Nintendo. Denk bijvoorbeeld aan Nintendogs, waar het verzorgen van puppy’s centraal staat. Teddy Together pakt het echter net ietsje anders aan. De teddybeer die jij onder jouw hoede neemt leeft namelijk, en hij kan ook nog eens praten! Je hoeft dus geen poep op te ruimen zoals in Nintendogs. Nee, in Teddy Together doe je leuke activiteiten met je vriend.
Teddy Together review eten koken

Kook lekkere gerechten, en trek erop uit

Denk hierbij aan bijvoorbeeld kokkerellen. Maak de lekkerste gerechten en voer het aan de teddybeer. Elk recept kun je zien als een korte minigame, waarin je dikwijls gerechten moet toevoegen of voedsel moet omdraaien in de pan. Hieraan zit een score gebonden, en zodoende kun je proberen om jouw score telkens te verbeteren.
Maar koken is niet het enige. Zo kun je lekker een frisse neus halen, om vervolgens zaadjes te planten. En als je vriend zich vies voelt kun je hem afspoelen in bad, of loop naar de kledingkast en kies een nieuwe outfit uit. Alle basis dingen uit het dagelijkse leven zitten in Teddy Together verwerkt.
Teddy Together review lekker wassen

Jouw nieuwe vriend wil je beter leren kennen

Toch is het meest interessante facet van de game nog altijd de teddybeer zelf, en vooral de interactie met hem. Je kunt de beer een naam geven, en naarmate je betere vrienden wordt vraagt hij ook andere persoonlijke dingen over je. Jouw hobby’s, woonplaats, werk, school en vrienden, allen komen ze vroeg of laat aan bod. Het is voor de kleintjes kortgezegd een digitaal maatje waar ze over koetjes en kalfjes kunnen kwebbelen.
Want dat is en blijft de beoogde doelgroep voor Teddy Together, die kleine koters. De gameplay in de game is erg simpel, en herhaalt erg snel. De minigame die gebruikt wordt voor het wassen bijvoorbeeld, is elke keer hetzelfde. Het koken is nog het meest divers, met een keuze uit een stuk of vijftien recepten. Elk recept is daarbij een nieuwe mini-game.
Teddy Together review plantjes buiten zetten

Een best wel enge stem

Voor de kleintjes is die eentonigheid nog niet zo ernstig, zo kunnen zij de game immers sneller onder de knie krijgen. Voor oudere spelers wordt de game daardoor echter erg snel saai. Je bent erg snel uitgekeken op de gameplay die Teddy Together je voorschotelt.
En tel daarbij op dat de vriendelijke teddybeer in de game op een nogal enge manier praat. Alle woorden in de game worden namelijk uitgesproken door de beer, maar met een enorm griezelige robotstem. Niet iets waar je nou graag de hele avond naar luistert.
Teddy Together review overview teddy

Teddy Together Review - Niet de zomerhit waar je op hoopt

Het is dus maar de vraag of er echt iemand is die echt staat te springen om met Teddy Together aan de slag te gaan. De teddybeer is oprecht geïnteresseerd in je, en je hebt een aantal activiteiten die in het begin nog wel leuk zijn om uit te voeren. Maar zodra je de game langer speelt, slaat de verveling snel toe. En die verveling gaat hand in hand met enig ongenoegen, vanwege die creepy robotstem die telkens tegen je praat.
Het is lastig om een echte band te creëren met iets dat op zo’n aparte manier tegen je praat. Dat Teddy Together ook alleen in het Engels speelbaar is, zorgt ervoor dat het zijn laatste doelgroep ook meteen verspeelt. De meeste jonge kinderen zijn namelijk nog niet dermate goed in Engels dat zij alles in de game kunnen begrijpen. Hierdoor zal de teddybeer in Teddy Together helaas niet snel nieuwe vrienden maken.
Cijfer: 5