Demain Tout Commence Review - Heerlijke film

maandag, 05 juni 2017 om 11:00
Omar Sy heeft iets. De charmante glimlach en betoverende ogen, verpakt in een stoer groot mannenlijf, hebben iets bijzonders. In deze Demain Tout Commence review lees je hoe belangrijk de Fransman voor deze film is.
Sy brak wereldwijd door met de Franse hit Intouchables. Door dat succes lag de wereld opeens meer aan zijn voeten dan ooit. Zo speelde hij bijvoorbeeld in X-Men Days of Future Past. En wist je dat hij Barry’s stem inspreekt in LEGO Jurassic World? Graag gedaan, bij dezen! Maar nu, anno 2017, is het voor Sy gewoon weer tijd voor zijn eigen keuken. Een Franse film dus!

Feestbeest in zonnig Frankrijk

In die film vertolkt hij de rol van Samuel, een feestganger. Met zijn opvallende witte tanden en uiterst grote grijns weet hij de rol van party animal, met genoeg vrouwen tussen de dekens, goed te vertolken. Het zonnige zuiden van Frankrijk geeft hem een onbezorgd leven, zo lijkt het. Totdat daar opeens een blonde vrouw voor zijn neus staat. Hij weet haar naam niet eens meer, want ze was een van de velen.
En dan schudt hij zijn hoofd en beginnen de grapjes, waar je als kijker meteen al om moet lachen. Nee, nee, nee. Dát kind dat deze blonde vrouw (gespeeld door Clémence Poésy) achterlaat, dat zal toch zeker niet zijn kind zijn? Zijn oplossing is simpel: even twintig euro geven voor een taxi. Een enkeltje naar een bestemming die vooral Verweggiestan heet. Je voelt het al aankomen: dat moment loopt niet helemaal zoals gepland.
Demain Tout Commence Review

En toen was er een baby

Plotseling staat hij daar met een baby in zijn armen. Zijn baby welteverstaan. Hoewel je misschien zou verwachten dat zich vanaf hier een drama ontluikt, is dat helemaal niet het geval. Natuurlijk worden er serieuze thema’s aangesneden door regisseur Gélin. Maar alles weet hij te verpakken in een uiterst vriendelijke laag met daar bovenop continu een laagje humor. Demain Tout Commence is in essentie gewoon een hele lieve film. En dan niet per se één die enkel voor vrouwen bedoeld is.
Demain Tout Commence is voor een ieder die houdt van arthouse films en op zoek is naar een luchtige feelgood movie, weliswaar met een serieuze ondertoon. Het is vooral fascinerend om te zien hoe Samuel van party animal transformeert in een verzorgende en lieve vader. En vooral één die zijn dochter, Gloria, weet te betoveren. Hij is geen alledaagse vader, maar een persoon die duidelijk dingen doet met een intentie. Of dit altijd de juiste beslissingen zijn, zal moeten blijken. Maar net als in het echte leven blijkt uit Demain Tout Commence één ding: never a dull moment.

Interessant verhaal

De sterkste momenten zijn dan ook zonder twijfel als papa en dochter samen tijd op het scherm krijgen. Wanneer moederlief in beeld komt, met haar huidige vriend, komen er af en toe clichématige scenes voor die net zo goed achterwege hadden kunnen blijven. Het verhaal van Samuel en Gloria is al interessant genoeg. Neem alleen al het beroep van de beste man: om brood op de plank te leggen voor hem en Gloria, is hij stuntman. Niet bepaald een alledaags beroep!
Om nog maar te zwijgen over het feit dat zijn dochter echt denkt dat hij onsterfelijk is. Hoe voedt een vader met 0 ervaring zijn dochter op? Op een uiterst creatieve manier is het antwoord. Check vooral ook de extra’s op de DVD, waarin je de 'Making Of' kunt zien. Zeker leuk om even mee te pakken. De DVD hoort dan ook thuis in je collectie, op de plank bij de familiefilms of feel good movies.
Demain Tout Commence Review

Geweldig dankzij Sy

Het is duidelijk dat Sy de film draagt. Zonder hem zou de film een stuk minder charmant zijn. Dus de casting is subliem, maar dat neemt niet weg dat het script evengoed interessant. En die mix van een goed verhaal met de perfecte acteur voor de rol, maakt van Demain Tout Commence een uiterst fijne film! Niet het niveau van Intouchables, maar zeker de moeite waard. Je moet immers geen appels met peren willen vergelijken.