Eén van de meest populaire maps ooit in Call of Duty is Shipment. Maar de populaire
map blijkt eigenlijk een ongelukje te zijn geweest van ontwikkelaar
Infinity Ward.
De Call of Duty-franchise is niet meer weg te denken uit het gamelandschap en is dan ook het onderwerp rondom de overname van
Activision Blizzard. De game die de huidige
blueprint heeft neergelegd voor Call of Duty zoals we die nu kennen is
Call of Duty 4: Modern Warfare. De game van Infinity Ward was verantwoordelijk voor perks, kill streaks, geliefde modi en een aantal van de meest populaire maps uit de franchise.
Misschien wel de populairste is Shipment. De map was zelfs zo populair dat we Shipment later ook in andere Call of Duty games hebben gezien. Maar eigenlijk was het nooit de bedoeling dat de map in
Call of Duty 4: Modern Warfare zou zitten. Dat heeft multiplayer design director Geoff Smith in een interview met
Dexerto gezegd.
Exclusieve map voor split-screen
Shipment was namelijk alleen bedoeld om te spelen met twee spelers in split-screen, toen ‘dat nog een ding was’. De kleine ruimtes en simpele layout waren puur gemaakt voor schermen die in tweeën waren gesplitst. Tijdens het ontwikkelen van de game werd Shipment ook gebruikt voor interne tests, waardoor de map in de playlist terechtkwam.
“Onze leidinggevende voor de multiplayer op dat moment is vergeten om de map uit de playlist te halen toen de game live ging. We konden op dat moment niet meer teruggaan om Shipment eruit te halen. Het was puur een ongelukje.”
In korte tijd werd Shipment een favoriete map onder de spelers. Daardoor is de map niet alleen teruggekomen in andere Call of Duty games, het was ook een signaal aan de studio dat spelers genieten van kleinere maps. Daardoor hebben andere games in de franchise ook vaker een Shipment-achtige map gekregen. Allemaal dankzij een ongelukje.