TikTok komt met een speciaal panel op GameForce

News
donderdag, 05 oktober 2023 om 11:00
tiktok gefb9a53a3 1920f1671193609
Aankomend weekend is het weer tijd voor GameForce, hét jaarlijkse gaming event van de Benelux. Op de gamebeurs komt een speciaal panel georganiseerd door TikTok.
Waar Facebook, Instagram en Twitter lange tijd de grootste social media-platformen waren, heeft TikTok in korte tijd een enorm groot gedeelte van de markt veroverd. Het platform richt zich daarbij voornamelijk op een jongere doelgroep en het biedt ook meer opties voor bestaande communities.
Zo is er op TikTok een diverse groep aan gamers terug te vinden, die niet meer voldoen aan de stereotypen van weleer. Bovendien wordt ook content op andere manieren gedeeld dan voorheen. Niet langer zijn er urenlange playthroughs, maar wordt gaming content op een korte en krachtige manier aangeboden.
Dat werpt zijn vruchten af, want in 2022 waren er maar liefst meer dan drie miljard views op gaming content op TikTok en de content wordt bekeken door meer dan vijftig procent van de gebruikers op het platform.

Een panel door en over TikTok

Met de opmars van TikTok op het gebied van gaming is het natuurlijk de vraag hoe de app dat voor elkaar heeft gekregen en wat de impact van TikTok is op gaming. Om antwoorden op die vragen te geven, organiseert TikTok in samenwerking met GameForce een panel op de gamebeurs.
Het panel, genaamd ‘Where culture meets gaming’, wordt gehost door Joost Bouhof en hij ontvangt cosplayer Sakuraflor en gamer Streamwithlien. Het panel is op 7 oktober bij te wonen tijdens GameForce in de Jaarbeurs Utrecht.