Wolfenstein 2 gameplay - Geen genade voor de nazi's

Article
maandag, 31 juli 2017 om 14:42
xgn google image
Vorige week zijn wij bij Bethesda aan de slag gegaan met Wolfenstein 2: The New Colossus. De demo bestaat uit twee volledige levels, waarvan je de preview hier kunt lezen. Maar wij willen jullie natuurlijk niet onze Wolfenstein 2 gameplay onthouden, die je nu allemaal kunt bekijken.
In het openingslevel van Wolfenstein 2 is het meteen duidelijk wat voor een badass B.J. Blazkowicz is. Net wakker uit een coma van vijf maanden, komt hij erachter dat de geheime basis waar hij zicht begeeft wordt aangevallen door de nazi’s. Zonder er ook maar bij na te denken gaat hij, voortbewegend in een rolstoel, de strijd aan met de nazi’s en ondertussen ergens zijn vrouw te vinden in de chaos.
Gelukkig is ook de B.J.’s vriend en wetenschapper Set Roth - uit Wolfenstein: The New Order - aanwezig, die een paar mooie vallen heeft aangelegd voor de Duitse soldaten. Pas er alleen op dat je er niet zelf doorheen loopt als de val aanstaat, want dat zal niet een goed einde tot gevolg hebben. Bekijk deze actie in de video boven de pagina.
115711

Een basis ‘infiltreren’

In de tweede Wolfenstein 2 gameplay clip hierboven hebben we net een rustiek treinritje achter de rug vanuit de Amerikaanse stad Roswell en zijn we aangekomen in de basis van het Duitse Oberkommando. Maak je geen zorgen, we zitten niet in Area 51, omsingeld door rare aliens. We zitten in Area 52 en zijn omsingeld door nazi’s met bizarre, nieuwe technologieën.
In de clip wordt het snel duidelijk dat het in Wolfenstein 2 niet altijd even handig is om gul met je kogels om te springen en elke vijand een paar kilo extra lood mee te geven tijdens de rit naar het hiernamaals. Voor je het weet zit je namelijk zonder kogels, uiteraard precies op het moment dat de meest krachtige vijand voor je neus staat. Auf wiedersehen!
115712

Een praktijkvoorbeeld in de edele kunst van het sluipen

In de derde clip van de Wolfenstein 2 gameplay demo komt goed naar voren hoe belangrijk sluipen en het ontwijken van vijanden is. We zullen eerlijk met jullie zijn: we zijn tijdens dit gedeelte doodgegaan. Heel erg vaak doodgegaan. Maar zo stilletjes mogelijk te werk gaan is hier de sleutel tot overwinning.
In het gebied zitten twee commandanten met een goedkope headset, die alarm slaan zodra hun Arisch blauwe ogen jou hebben gezien. Het is dus belangrijk om de twee officieren uit hun lijden te verlossen, voordat die verduvelde woorden hun mond ontsnappen. Het kleine leger en iets grotere gigant die je daarna voor je kiezen krijgt is een peuleschil vergeleken met de troepen die klaar staan als het alarm afgaat.
115713

Tijd om te onstappen in de Wolfenstein 2 gameplay demo

In de vierde en laatste clip van onze Wolfenstein 2 gameplay is B.J. Blazkowicz bezig om een uitweg te vinden uit het enorme complex van Area 52. Onderweg wordt natuurlijk afgerekend met elke vijand die voor zijn voeten komt te lopen, of het nou Duitse soldaten zijn in bepantserd staal, nazi-robots of ‘onschuldige’ wetenschappers; iedereen krijgt een kogel of hakbijl voor de kiezen.
Maar B.J. kan soms ook zijn genade tonen aan vijanden, zoals de soldaat die rustig staat te genieten van de vertrekkende raketten uit de basis. Oké, waarschijnlijk zal de soldaat even later alsnog sterven aan de gevolg van een kernbom, maar dat is bijzaak. En voor alle foute dingen die de nazi’s hebben gedaan in Wolfenstein 2, ze maken wel enorm toffe motoren.
Ga jij 27 oktober aan de slag met Wolfenstein 2: The New Colossus? Heb je genoten van onze Wolfenstein 2 gameplay en wil je er meer van zien in de toekomst? Laat het ons weten in de comments!

Populair Nieuws

Laatste Reacties