In gesprek met Yoshiaki Koizumi over de Super Mario Odyssey release [Interview op gamescom 2017]

Article
maandag, 11 september 2017 om 16:34
xgn google image
Tijdens gamescom 2017 gaf Nintendo de mogelijkheid om te praten met de producer voor Super Mario Odyssey: meneer Yoshiaki Koizumi. In dat interview is vanzelfsprekend gepraat over de inspiratie voor de game en nog veel meer. Zijn antwoorden en meer over de Super Mario Odyssey release lees je hier.
De Super Mario Odyssey release is groot voor Nintendo en het is de eerste volwaardige Mario-platformer voor de nieuwste console van het bedrijf. Achter zo'n game zit natuurlijk een gigantisch team en die mensen uit dat team moeten worden aangestuurd om de ontwikkeling van de game zo geolied als mogelijk te laten verlopen. Dit is waar meneer Koizumi in het plaatje stapt. Hij heeft binnen de ontwikkeling een overkoepelende rol.
Verder geeft hij aan dat hij dus niet concreet bepaalde dingen voor een game bedenkt of ontwikkelt, maar ervoor zorgt dat alle verschillende rollen goed op elkaar aansluiten. Wel beslist hij samen met een aantal anderen binnen het team of bepaalde elementen wel of niet in de uiteindelijke game belanden.
117818
Een van de meest interessante vragen met betrekking tot de ontwikkeling van de nieuwe Mario game is waar het team de inspiratie vandaan heeft gehaald. Met welke ideeën is de Super Mario Odyssey release nou precies ontstaan. Super Mario Sunshine had een enorm vakantiegevoel, terwijl games als Super Mario 64 het dichter bij huis zochten.
Het hebben van een divers aanbod aan koninkrijken zorgt er zeker voor dat spelers telkens wat nieuws voorgeschoteld krijgen, maar puur de wereld is niet genoeg voor het team. Elke wereld zit vol met verrassingen, hetzij klein of groot. Spelers worden zodoende ook binnen de wereld aangespoord om te blijven ontdekken. Het maken van zulke werelden gaat niet alleen.
117819
De Super Mario Odyssey release is de eerste open wereld Mario game in flink wat jaren. Voorheen waren het vooral de meer lineaire games die door Nintendo op de markt werden gebracht. Denk hierbij aan New Super Mario Bros of het recente Super Mario 3D World voor de Wii U. Maar eigenlijk zit er nog niet eens zo'n groot verschil tussen de twee soorten Mario games als je zou denken.
117820
Meneer Koizumi heeft zelf aan flink wat titels gewerkt, waaronder The Legend of Zelda Ocarina of Time en Super Mario Galaxy. Met zo'n CV zou je natuurlijk denken dat de man een favoriete titel heeft waar hij aan heeft gewerkt. Niet is minder waar, want zijn kijk op het produceren van games ligt net iets anders.
Met zoveel ervaring zijn er vanzelfsprekend flink wat levenslessen voorbij gekomen. Daarbij is de een belangrijker of relevanter dan de ander. Bij de vraag wat in al die jaren nog steeds het grootste struikelblok is geweest, hoeft meneer Koizumi niet heel lang na te denken.
Ook met de Super Mario Odyssey release heeft Nintendo dus veel tijd besteed om te kijken wat fans nou precies van een nieuwe Mario game verwachten. Hoe die uiteindelijke game is geworden kun je binnenkort zelf uitvinden, want de Super Mario Odyssey release is al snel. Op 27 oktober komt de game namelijk exclusief naar de Nintendo Switch toe.