RuneScape Idle Adventures interview - Voor de multitasker

Article
woensdag, 21 september 2016 om 15:58
xgn google image
Op Runefest 2016 ging het niet alleen over de verschillende versies van RuneScape. Ook het relatief recente Chronicle en het nieuwe RuneScape Idle Adventures kregen volop aandacht tijdens het evenement. Alles was je moet weten over deze nieuwe game lees je in dit RuneScape Idle Adventures interview!
De makers van RuneScape Idle Adventures hebben ervaring met dergelijke games. Hyper Hippo is namelijk de studio achter gelijksoortige games als AdVenture Capitalist en AdVenture Communist. Dat ze weet hoe een dergelijke game in elkaar moet zitten, is dus wel duidelijk.

Een ietwat merkwaardige combinatie

Wat onduidelijk is, is waarom Jagex en Hyper Hippo de handen ineen hebben geslagen om juist voor RuneScape een Idle Adventures game te maken. Een vraag waarop James Daniell van Hyper Hippo het antwoord direct weet:
Ook Mark Ogilvie van Jagex schuift aan en haakt samen met Lance Priebe van Hyper Hippo in op de vraag:
Games als AdVenture Capitalist zijn juist gemaakt voor de spelers die niet uren en uren tijd hebben of willen stoppen. Een combinatie tussen een MMORPG als RuneScape waar dat juist wel een vereiste is lijkt dan een merkwaardige stap. Toch is volgens Priebe en Ogilvie niets minder waar:
98065

De weg naar RuneScape Idle Adventures

De Steam versie van RuneScape Idle Adventures is nu ruim twee weken beschikbaar via Early Access maar de mobiele versie is volgens Jagex en Hyper Hippo ook niet ver weg meer. Maar hoe snel is het ontwikkelen van de game dan gegaan? Lance Priebe neemt het woord:
Wat dan precies een grote rol speelt in het zorgen voor een goed geoliede machine en een lange samenwerking is volgens Priebe juist iets heel simpels:
Een goede samenwerking is weliswaar belangrijk, maar het hebben van een sterk en op zichzelf staand concept is uiteraard ook belangrijk. Hoe is het idee voor RuneScape Idle Adventures uiteindelijk ontstaan? Mark Ogilvie heeft hier het antwoord op:
Aangezien RuneScape een MMORPG is met een behoorlijke hoeveelheid verhalen en lore zou het een logische stap zijn dit één op één over te zetten naar Idle Adventures. Toch is dat niet het geval, maar waarom eigenlijk? Ook deze vraag wordt door Mark Ogilvie direct beantwoord:
De verweving van RuneScape in Idle Adventures heeft dus een specifieke reden, maar in hoeverre is dat andersom ook het geval? Wederom kijken Lance Priebe en James Daniell naar Mark Ogilvie:
98071

De mobiele versie en de manieren het te spelen

Eerder in het interview kwam de speelstijl aan bod. RuneScape Idle Adventures is zowel een game voor mensen die het ergens naast willen doen alswel spelers die minder tijd hebben voor een echte MMORPG. Maar daar zit nogal een verschil tussen als het gaat om de hoeveelheid tijd die je verwacht in de game te steken. Een verschil waar niet per se maar één oplossing op hoeft te zijn volgens Mark Ogilvie:
Een game dus waar je niet per se al je uren met volle aandacht in hoeft te steken. Maar wat is dan de charme om het naast een bestaande game te doen, leidt je dat immers niet teveel af? Volgens James Daniell juist het tegenovergestelde:
Met een combinatie van MMORPG- en idle elementen is RuneScape Idle Adventures een game die een beetje van beide werelden probeert te combineren. Maar resulteert dat uiteindelijk in een Idle game voor RuneScape spelers of een RuneScape game voor idle spelers? Een lastige vraag volgens Ogilvie:
Vooralsnog is RuneScape Idle Adventures alleen te spelen via Steam Early Access, maar op korte termijn zal ook de mobiele versie speelbaar zijn voor het grote publiek. De eerste versie hiervan was op Runefest 2016 al wel uit te proberen en zal bij moeten dragen aan het bereiken van een nog groter publiek.

Populair Nieuws