Redenen om uit te kijken naar aankomende Switch game Fe

Article
zondag, 04 februari 2018 om 11:00
xgn google image
Binnenkort kunnen we de aankomende Switch game Fe verwachten. Naar aanleiding van de release van het spel laten we jullie kennis maken met deze vette game. Mocht je het spel al kennen, kan het geen kwaad om alvast in de Fe(est) stemming te komen.

Op avontuur met knuffeldiertjes

Fe brengt je in een wereld vol knuffelige beestjes die je helpen tijdens je avontuur. Het spel combineert zang met weinig dialogen en veel gebieden om te verkennen tot één geheel. De naam van de game, Fe, betekent fee in het Zweeds en word uitgesproken als fea.
Fe is een project dat al lang speelde bij ontwikkelaar Zoink. Met de hulp van Electronic Arts zal Zoink het spel uitbrengen, de game is namelijk de eerst aangekondigde EA Original (nee, dus niet uitgekomen!). Dit betekent dat de game onderdeel is van een programma van EA waarmee het bedrijf indie games meer aandacht wil geven. Dat is nou precies wat wij hier ook gaan doen.

Vooral je eigen gevoel volgen

Wanneer spelers beginnen met het spelen van Fe, zijn er eigenlijk geen tutorials beschikbaar. Spelers moeten de wereld zelf verkennen en obstakels zien te overwinnen op hun eigen creatieve manier. Games zoals Journey en Shadow of the Colossus zijn hiervoor als inspiratie gebruikt tijdens het maken van de game.
Er is ongeveer 5 tot 6 uur aan content qua hoofdverhaal, maar er komen veel meer uren bij wanneer spelers de tijd nemen om alles te verkennen. Waar Fe precies over zal gaan, gaan we je nu uitleggen.
125361

Visueel pareltje

Spelers beginnen Fe door in de huid te kruipen van het vosje Fe. Meteen wordt al duidelijk hoe mooi het landschap is van de game, de sfeer valt meteen op. De omgeving heeft paars met blauwe tinten die een mooi contrast geven met kleine details zoals bloemen die geel, roze of een andere kleur zijn.
Maria Svenningsson, 3D artiest, heeft het sfeervolle bos van Fe gecreëerd. Volgens haar is er veel inspiratie gehaald uit de Zweedse natuur tijdens het maken van de landschappen. De game heeft landschappen die verschillen van bossen vol levende wezens tot bevroren en dorre bergen. Het doel hiervoor was om spelers ook een uitdaging te geven, want waar ga jij je verstoppen als er alleen maar ijs ligt?
Hieronder zij enkele screenshots te zien van de verschillende prachtige landschappen. Mocht je nog niet overtuigd zijn, bekijk dan de trailer bovenaan de pagina.
Switch game Fe
Switch game Fe
125362

Wie het mooist kan zingen

Om te communiceren met dieren moet je Fe laten zingen, deze zang kan komen in verschillende talen. Deze talen kunnen worden ingesteld en Fe verandert van uiterlijk wanneer er een andere taal ingesteld is. Zo krijgt het monstertje bijvoorbeeld groene tinten wanneer de vogeltaal is ingesteld.
Om met zo veel mogelijk dieren te kunnen praten, moet Fe verschillende talen leren. Deze kunnen naarmate het spel vordert geleerd worden. Hoe meer talen Fe spreekt, met hoe meer dieren ze kan communiceren en zo meer plekken kan bereiken.

Alles is verbonden

De dieren hebben natuurlijke instincten, hierdoor kan communicatie niet altijd even makkelijk gaan. Zo kan je niet op een hert achtig wezen afrennen en ervan uitgaan dat het dier blijft staan. Door middel van zachtere tonen te gebruiken wanneer spelers zich met het hert willen verbinden, is het wel succesvol. Tijdens het avontuur door de wereld heen zijn er meer van dit soort voorbeelden te ervaren.
Wanneer spelers de taal hebben geleerd van een dier, is het mogelijk om de dieren opdrachten uit te laten voeren zodat de speler verder kan. Zo zijn er verschillende paden te activeren om geheime doorgangen te gebruiken. De ontwikkelaar heeft hier als doe mee om te laten zien dat alles in de natuur met elkaar verbonden is, en dat is een heel mooie gedachte.
125363

De muziek maakt de sfeer af

De soundtrack van deze game is super. Tijdens het spelen in de prachtige atmosfeer van Fe word je als speler helemaal in de wereld gezogen en voegt de audio er een nog mysterieuzere sfeer aan toe.
De Joel Bille, componist en audio designer, heeft de audio van Fe gemaakt. Bille heeft verschillende plekken bezocht om de geluiden die voorkomen in Fe te creëren. Zo zijn de geluiden van krekels en kikkers opgenomen in Thailand en is hij zelf om 04:00 uur 's nachts opgestaan om geluid van een waterval op te nemen. Bile vertelt dat het moeilijk was om audio op te nemen zonder geluiden van mensen of verkeer op de achtergrond.
Ben je benieuwd naar de audio? Via de Soundcloud pagina van Zoink zijn enkele geluiden die gebruikt zijn in de game te vinden.
125364

Erg schattig, maar ook gevaarlijk

Tijdens de game heeft Fe één soort vijanden: De Silent Ones. Dit zijn mechanische wezens die de wereld somber en onveilig maken door op beestjes te jagen. Zij kunnen geen geluid produceren, de kans is groot dat je tijdens het spelen achter komt waarom dit is.
Om zichzelf te camoufleren kan Fe zich voordoen als bijvoorbeeld een boompje, dit is waarschijnlijk een vaardigheid die ontgrendelt kan worden. Hierdoor zal een Silent One het diertje niet opmerken. Ook kunnen spelers een soort van explosieve bessen naar de Silent Ones gooien om zichzelf te verdedigen.
Door de Silent Ones als vijanden te gebruiken in het spel, blijft Fe toch nog actie houden ondanks de vele ontspanning die het brengt tijdens het verkennen. Dit is de perfecte combinatie voor deze game.

Kijk jij uit naar aankomende Switch game Fe?

Fe komt niet alleen voor de Nintendo Switch uit, ook krijgt de game een PlayStation 4, Xbox One en PC release. De game zal vanaf 16 februari te spelen zijn en kost 20 euro. Kijk jij al uit naar Fe? Laat het ons weten!

Populair Nieuws

Laatste Reacties