Elder Scrolls Online Dragon Bones - Heel veel botten in een mijn

Article
maandag, 12 februari 2018 om 14:15
xgn google image
Deze week is het alweer tijd voor het volgende DLC-pakket van The Elder Scrolls Online: Dragon Bones. Wij zijn door één van de nieuwe dungeons gelopen met de ontwikkelaars. Is de kwaliteit even hoog als Horns of the Reach? Lees het in onze Elder Scrolls Online Dragon Bones special.
Het grootste gedeelte van de Elder Scrolls Online Dragon Bones DLC bestaat uit de toevoeging van twee nieuwe dungeons: Fang Lair en Scalecaller Peak. In laatstgenoemde dungeon betreden de spelers de begraafplaats van een overleden Dragon Priest, nu overlopen door sekteleden die bezig om een dodelijk virus los te laten op Tamriel. Een praktijk waar natuurlijk meteen een stokje voor gestoken moet worden. Wij kozen er alleen voor om een tocht te maken door de vochtige gangen van Fang Lair.
Elder Scrolls Online Dragon Bones

Een rijke geschiedenis

In de Fang Lair dungeon komen we terecht op een plek die zelfs al behoorlijk oud is de echte wereld, want deze oude mijn was al de plek voor een spannende quest in The Elder Scrolls Arena, de allereerste Elder Scrolls-titel. In de Elder Scrolls Online Dragon Bones DLC is het al decennia later dan Arena en heeft de plek ondertussen een flinke geschiedenis achter de rug.
Het begon als een rijke mijn van de Dwemer, de dwergen, en gold als een mooie schatkist voor de op de rijkdom beluste dwergen. Waar goud is te vinden, komt uiteindelijk ook een draak op af; precies wat er gebeurde met Fang Lair. De plek heeft dan ook zijn naam te danken aan de draak die eeuwenlang heeft gewoond. Sinds de dood van de draak is de mijn vergeten en verlaten.
Tenminste tot nu toe, want een sekte van necromancers is van plan om de draak tot leven te wekken en hun bevelen op te laten volgen. Tijddus om je mooiste harnas aan te trekken en de sekte, genaamd de Blackmarrow, zelf naar het rijk van de doden te sturen.
Elder Scrolls Online Dragon Bones

Geen laadtijden

Wanneer we de eerste stappen in Fang Lair zetten worden we meteen begroet door een groepje necromancers en hun loyale skeletten en ondoden, een tafereel dat we nog veel zullen tegenkomen in de mijn. Maar als we de weg vervolgen langs de oude apparatuur van de Dwemer, langs oude en nieuwe botten, komen we uit bij een prachtig uitzicht en unicum voor de Elder Scrolls Online.
Bij het uitzicht is namelijk de overkant te zien, waar we later in de dungeon zullen lopen. Niet alleen is het al mogelijk om te zien waar je later naartoe gaat en om achteraf natuurlijk te zien waar je vandaan komt, de dungeon is ook de eerste kerker in The Elder Scrolls Online die in zijn geheel is te doorlopen zonder laadtijden. De ontwikkelaars hebben geprobeerd om daarmee de onderdompeling in de wereld en het tempo te vergroten. Spelers hebben nu geen dode momenten meer in Fang Lair, tenzij ze voor een baas even stoppen om tactieken te bespreken.
Elder Scrolls Online Dragon Bones

Orryn the Black

Al snel komen we dan ook al aan bij de eerste baas. Orryn the Black, leider van de Blackmarrow-sekte, staat ons al op te wachten en laat een leger ondoden op ons los vlak voordat hij zichzelf teleporteert naar een andere locatie. De ondoden komen in golven op ons af . In dit gevecht is het belangrijk om sleutelvijanden als eerste te doden, want sommige vijanden kunnen nog meer ondoden oproepen, iedereen helen of al hun ondode vrienden een flinke boost in schade geven. Als je niet wil eindigen als nieuwe toevoegingen aan het leger, is het dus noodzakelijk om die skeletten als eerste neer te slaan.
Gelukkig komen we zonder al te veel kleerscheuren voorbij het bataljon wandelende botten en vervolgen we de route door de mijn, waar we al binnen de kortste keren aankomen bij de tweede baas. Bij dit gevecht komt duidelijk naar voren dat de necromancers liefhebber zijn van het verzamelen van de meest exotische dieren en botten, want het gevecht bestaat uit vier verschillende dieren: een beer, een dire wolf, een tijger en een guar. Het gevecht bestaat uit alleen maar moeilijke keuzes, want alle dieren zijn even sterk. Op de beer na, die verreweg het sterkst van allemaal is. Het doel is namelijk om de beer te doden.
Zolang de beer nog leeft zullen de rest van de dieren doodleuk op blijven staan nadat ze even op de grond blijven liggen. Het is dus belangrijk om ervoor te zorgen de andere dieren periodiek te doden zodat ze de groep en met name de healer het niet al te lastig maken, maar ondertussen moet de beer constant onder vuur liggen.
Elder Scrolls Online Dragon Bones

Even genieten van de architectuur

Omdat het even duurt voor de derde baas verschijnt is er de mogelijkheid om even van de mijn en diens architectuur te genieten. De geschiedenis van de mijn komt goed naar voren in Fang Lair, want er de architectuur en verroeste artefacten zijn overduidelijk van de Dwemer geweest. De calcium kunstwerken zijn van de nieuwste bewoners, maar ook de natuur zet een duidelijke stempel op het gebied; een overblijfsel uit de tijd toen het vrij spel had tussen de draak en de Blackmarrow in.
Tijdens de wandeling komen we ook grote kristallen tegen die worden bewaakt door de sekteleden en die ook belangrijk zijn om te vernietigen. Laat je ze namelijk staan totdat ze ontploffen, dan sproeien en nieuwe ondoden uit. De ontwikkelaars laten ons weten dat dit onderdeel ook later zal terugkomen in eindbaasgevechten en dat ze deze expres nu al neerzetten om spelers bekend te maken met de mechanieken van deze bazen.
Elder Scrolls Online Dragon Bones

Een ondode draak

De volgende baas is ook een flinke verzamelaar die met name trots is op vier verschillende hoofden die in een cirkel om zijn rustplaats staan. Tijdens het gevecht zullen de hoofden één voor één activeren en een bepaalde mechaniek toevoegen aan het gevecht, totdat het desbetreffende hoofd wordt vernietigd. Je kan hierbij handig gebruik maken van de kamikaze-skeletten door ze te lokken naar de hoofden. Wees echter wel snel met het doden van de baas, want als je er te lang over doet zal hij alle hoofden tegelijkertijd activeren en in dat geval wensen we je heel veel succes.
Het laatste gevecht voor de eindbaas bestaat uit een skelet en een geest, die voor hun onfortuinlijke dood een paar drakenjagers waren en op jacht waren naar de draak. Het gevecht bestaat voornamelijk uit het bestrijden van het skelet, maar soms zal de geest iemand van de groep naar haar toe trekken met een ketting. De desbetreffende speler kan niks meer doen, wat heel pijnlijk is als ze de healer pakt. Als de speler helemaal naar de geest wordt toegetrokken is diegene alleen meteen dood. Communicatie en opletten wanneer de geest haar slag slaat is daarom zeer belangrijk tijdens het gevecht.
Gelukkig wordt je wel beloond met het verslaan van het paar, want zij zullen je helpen in het allerlaatste gevecht tegen de ondode draak én Orryn the Black. Dat is nodig ook, want het gevecht zit bomvol met mechanieken, meerdere vijanden en verschillende fases. De Elder Scrolls Online Dragon Bones DLC brengt daarnaast ook een extra optie met zich mee om de laatste gevechten in dungeons nòg moeilijker te maken. Deze optie is alleen weggelegd voor de èchte veteranen onder ons.
Elder Scrolls Online Dragon Bones

Elder Scrolls Online Dragon Bones – Dungeons om voor te sterven

Wij hebben ons zeer vermaakt in Fang Lair en zijn dan ook zeker benieuwd naar Scalecaller Peak. Voor degenen die niet van plan zijn om het pakket te kopen kunnen in ieder geval ook genieten van de update, want voor iedereen komt er een mogelijkheid om zelf het uiterlijk van hun bepantsering te kunnen bepalen, er komen nieuwe Battlegrounds, het level- en vaardigheden-systeem wordt op de schop genomen en nog meer.
Update 17 en de Elder Scrolls Dragon Bones DLC zijn nu beschikbaar voor PC, PS4 en Xbox One. De DLC is te koop voor 1500 Crowns, wat neerkomt op 12,99 euro.

Populair Nieuws