Onlangs werden we het strijdtoneel op geslingerd om elkaar het leven zuur te maken in Titanfall 2. Een multiplayer tech test werd gelanceerd om verschillende modi van de game eens goed onder druk te zetten. Maar dat was niet het enige waar de test goed voor was.

Ontwikkelaar Respawn Entertainment heeft in de tech test van Titanfall 2 een heleboel nieuwe (en verbeterde) features laten zien van de game. De drie tofste zetten wij voor je op een rijtje in deze Titanfall 2 beta special!

Titanfall 2 bèta special

3. Vloeiende actie in Titanfall 2 beta

We moeten natuurlijk beginnen met de modi en de maps die we konden spelen. Hierin is namelijk nogal wat veranderd ten opzichte van de eerste Titanfall. Om te beginnen zijn de (in ieder geval in deze Titanfall 2 beta) maps wat kleiner dan voorheen. Het voordeel hiervan is dat je niet meer snel buiten de actie terecht zult komen, tenzij je echt als een lafaard wegrent natuurlijk.

Vergis je niet, de twee levels die wij speelden waren nog steeds groot en verrassend veelzijdig, maar simpelweg net wat compacter. De Titanfall 2 beta kende drie verschillende modi: Pilots vs. Pilots, een 8 vs 8 Team Deathmatch, Armed Hardpoint, een soort King of the Hill modus, en Bounty Hunt, een eigen variant op de bekende Horde modus.

En al deze modi spelen allemaal net wat anders dan je gewend bent. In essentie moet je bijvoorbeeld in Bount Hunt nog steeds een aantal waves van vijanden verslaan, maar er is ook nog een ander team in het spel met exact hetzelfde doel. Een onderliggend doel is dan ook om de andere factie uit te schakelen, terwijl je je bezig houdt met de AI tegenstander.

En dan zijn er nog de enorme Titans die voor een extra dimensie zorgen in alle modi. Want je kunt natuurlijk wel leuk op andere piloten knallen, maar op een gegeven moment kan iedereen een Titan oproepen.