De eerste The Division speelt zich af in het iconische New York, met een strenge winter als achtergrond. Het zorgde ervoor dat The Division meteen de aandacht greep van de spelers, want een New York op grote schaal dat is vervallen door een plaag, is een interessante setting. The Division 2 blijft niet in New York, maar besluit om te vertrekken naar Washington DC, de hoofdstad van de Verenigde Staten. Een opvallende keuze, maar volgens Julian waren er meerdere redenen om de locatie te verhuizen.

“We wilden op technisch gebied meer bereiken op het gebied van het cover-systeem en geologie, dat is met New York bijna niet te doen. Daarnaast willen we ook nieuwe verhalen vertellen, hoe heeft bijvoorbeeld de Verenigde Staten zijn hoofdstad verloren en wat is er met de macht gebeurd?

En ten derde, hoe iconisch New York ook is, het blijft een grid van wolkenkrabbers bij elkaar. Visueel gezien wordt alles hetzelfde, terwijl Washington DC veel meer variatie heeft. Niet alleen residentiële en financiële districten, maar ook veel meer overheidsgebouwen, woonwijken en natuurgebieden.”

Dat gegeven wordt ook meteen duidelijk wanneer je de game speelt. De Dark Zones die we hebben gespeeld in The Division 2 multiplayer zijn verdeeld over drie zeer verschillende delen van Washington DC en elk gebied voelt heel anders aan, waardoor het ook invloed heeft op de wapens die handig zijn om te gebruiken.