Voor deze preview van Super Smash Bros Ultimate hebben wij het spel al een paar uur gespeeld. Hierbij hebben wij geproefd wat spirits aan het spel toevoegen, hoe je ze krijgt en hoe het is om zowel single player als multiplayer chaotische gevechten aan te gaan. Het gaat hier dus niet om een simpele port van Super Smash Bros for Wii U, in tegendeel. Smash Bros Ultimate voegt een heleboel nieuwe gameplay features toe, waaronder World of Light.

Nieuwe Adventure Mode: World of Light

Super Smash Bros Ultimate voegt een heleboel nieuwe gameplay features toe voor de singleplayer. Eén daarvan is World of Light, waarbij je in de in de huid kruipt van het ultieme starter personage Kirby. Samen met dit roze bolletje moet jij een grote map verkennen waar op elke hoek nieuwe uitdaging op je wacht. Tijdens het verkennen van de map moet je keuzes maken, want op een gegeven moment kom je op een kruispunt. Wanneer je beslist een bepaalde uitdaging aan te gaan dan kun je de komende tijd niet meer voor de uitdagingen op het andere pad kiezen.

Toch loont het om snel te kiezen welke uitdagingen je nu eigenlijk wil doen, want er valt een enorme hoeveelheid aan beloningen binnen te halen. Alles wat je binnen World of Light doet voelt belonend, waardoor wij tijdens onze speelsessie bijna niet konden stoppen. Elke uitdaging die je voltooit geeft je namelijk weer een nieuw personage of een nieuwe Spirit. Hierdoor lijkt World of Light één grote verkenningstocht te worden waarbij je elke keer weer kleine Smash-gevechten voorgeschoteld krijgt.

Tijdens onze korte speelsessie was het al verleidelijk om elke keer toch net nog even één uitdaging te doen, in plaats van direct te stoppen. World of Light lijkt dan ook iets te zijn waar je veel uren in kunt pompen zonder je te gaan vervelen.