Toys to life, maar dan anders

Veel kan gezegd worden over het Toys to Life genre. Na Skylanders, Disney Infinity en amiibo hebben we meer dan genoeg plastic poppetjes in onze huiskamers staan. Of Starlink hier een waardige toevoeging aan zal zijn, hangt volledig af van jouw persoonlijke voorkeur. Wel kunnen we zeggen dat de game anders in z’n werk gaat dan de eerder genoemde voordelen.

In Starlink: Battle for Atlas plaats je namelijk je eigen ruimteschip op je controller, waarna je dit schip kan uitbreiden met een wapen op elke vleugel zoals een oplaadbare laser of raketwerper. Dit doe je niet alleen voor je gaat rondvliegen. Tijdens de actie van de game kan je tussendoor naar believen wisselen tussen de wapens die je fysiek als speelgoed hebt.

Je scant dus niet een figuurtje en daar laat je het bij; als je dat wilt, kan je constant wisselen naar de wapens die je op dat moment nodig hebt. Aan de ene kant kan dit vervelend zijn en wij kunnen het goed begrijpen als je dat liever met een controller doet. Toch blijft één van gave Starlink Battle for Atlas details om wat je in het echt op een schip plaatst ook in de game terug te zien.