In tegenstelling tot Crash Bandicoot waren de Spyro-games erg toegankelijk en wat vergevingsgezind richting de speler. De Reignited Trilogy houdt deze gedachte aan. Dit is het eerste dat tijdens het spelen van de levels zal opvallen. Het is springen, vuurspugen en rammen geblazen in de Spyro Reignited Trilogy.

Oud en vertrouwd

Spyro begon natuurlijk als een 3D-platformer waarbij je de controle kreeg over een schattig paars draakje dat vuur kon spugen om zichzelf te verdedigen. Niet alleen dat, want hij kon ook springen (en zweven door een tweede keer de spring-knop in te drukken en deze vast te houden) en zijn kop gebruiken om bijvoorbeeld vijanden te rammen. In de Spyro Reignited Trilogy gameplay is aan deze gouden combinatie niets veranderd.

Alle bekende acties zijn nog steeds uit te voeren, maar dan met geüpdate besturing en een nieuw 4K-jasje. Hierdoor kun je goed zien waar je heen moet springen om de door de levels heen te komen, terwijl je verschillende diamanten verzamelt. Dit is nu eenvoudiger dan vroeger, want de platformen die je moet bereiken zijn vrij gemakkelijk te vinden.