Rondslingeren voelde nog nooit zo goed

Wat meteen opviel tijdens de Spider-Man PS4 hands-on was dat het beroemde webslingeren anders werkt dan je misschien gewend bent. In plaats van dat Spider-Man zijn webben in het luchtledige schiet, moet je in deze game daadwerkelijk een gebouw hebben om ze aan vast te maken. Dit betekent dat wanneer je bovenop een gebouw staat je niet zomaar verder kan slingeren.

Slingeren doe je met de R2-knop. Wanneer je die knop loslaat, slinger je verder. Hoe langer je de knop ingedrukt houdt des te hoger je komt; hierdoor krijg je meer dan ooit het gevoel dat je echt door de stad aan het slingeren bent en geen standaard animatie voorgeschoteld krijgt.

Het lijkt er hierdoor een beetje op dat je wat minder vrijheid krijgt, maar gelukkig zijn er ook veranderingen die het net wat makkelijker maken. Tijdens het slingeren zie je bijvoorbeeld bepaalde punten op gebouwen aangeduid met een cirkel. Als je dan de X-knop indrukt, gaat Spider-Man daar automatisch heen en zet hij zich er tegen af. Je krijgt dan een soort korte boost waar je verder mee komt.

Mocht je het dan toch net niet redden, dan zijn er nog andere opties. Zo kan je door R2 ingedrukt te houden muren oprennen. Al deze dingen zorgen ervoor dat de vaart veel minder snel uit de gameplay gehaald wordt. Je slingert van gebouw naar gebouw, zet je af tegen randen en er lijkt altijd wel een manier te zijn om verder te komen.