Om de tafel met Yu Suzuki

Het eerste deel van Shenmue verscheen in 2000 voor de Dreamcast en een tweede deel volgde het jaar daarop. Sindsdien bleef het angstvallig stil rondom de serie; een derde deel stond al lange tijd op de planning, maar leek er nooit te gaan komen. Tot we tijdens de E3 persconferentie van Sony in 2015 opeens verrast werden door de aankondiging van een Kickstarter project voor Shenmue 3.

Het duurde minder dan negen uur om het oorspronkelijke doel van twee miljoen dollar te bereiken en ongeveer een maand later was Shenmue 3 uitgegroeid tot het meest succesvolle videogame project in de geschiedenis van Kickstarter, met een totale opbrengst van ruim 6.3 miljoen dollar: een recordbedrag. Toch bleef het de jaren daarna weer vrij stil rondom Shenmue 3, totdat we afgelopen week onze eerste echte blik op de game kregen via een nieuwe trailer.

Op gamescom zaten wij met Yu Suzuki rond de tafel om hem van alles te vragen over de Shenmue 3 release. Suzuki is een Japanse game ontwikkelaar, ontwerper, director en producer die verantwoordelijk is geweest voor een enorme waslijst aan games als Hang-On, Space Harrier, Virtua Racing, Virtua Fighter en natuurlijk Shenmue en Shenmue 2.