Deze diepgravende docuseries laat zien hoe nalatigheid en bedrog bij de productie en marketing van veelgebruikte consumptieartikelen vreselijke gevolgen kan hebben.
Influencerhype en schaarstemarketing creëren omstandigheden waaronder de verkoop van namaakmake-up gedijt, vol bacteriën, lood, arsenicum en nog ergere dingen.
Big Vape
Op Netflix sinds 27 november 2019
E-sigaretten waren voor volwassenen, maar door advertenties van start-ups zoals Juul raken ook tieners verslaafd aan nicotine. En de tabaksindustrie verdient er goud aan.
Deadly Dressers
Op Netflix sinds 27 november 2019
Goedkope meubelmakers zoals Ikea gebruiken milieuvriendelijke beelden om hun ware prijskaartje te verbergen: levensgevaarlijke constructies, milieurampen en meer.
Recycling Sham
Op Netflix sinds 27 november 2019
Bedrijven marketen wegwerpplastic als recycleerbaar. Maar veel gerecycled plastic komt alsnog terecht op een stortterrein -- of op een strand in Zuidoost-Azië.