De kans is groot dat je wel eens van Sea of Thieves gehoord hebt. Deze game wordt voor Xbox One en PC ontwikkeld door Rare, de studio achter klassiekers als Banjo-Kazooie, Donkey Kong Country en GoldenEye 007. In Sea of Thieves trek je er met een crew van drie andere spelers op uit om de piraat uit te hangen. Schatzoeken, kaartlezen en natuurlijk de wateren onveilig maken voor andere piraten!

Je eigen (speel)stijl

Wij spraken op gamescom met Joe Neate, executive producer, en Shelley Preston, senior designer bij Rare. Aangezien de game zich op dit moment in de alpha fase bevindt, krijgen we steeds meer over de game te weten. Zo heeft Sea of Thieves tot nu toe nog geen mogelijkheid voor character customization. Volgens Neate is dit een feature waar op dit moment hard aan gewerkt wordt:

"Een belangrijk doel voor ons is dat spelers zich naar wens kunnen uitdossen in de game. Daarom werken we op dit moment aan dat systeem. Het werkt op het gebied van functionaliteit en we zijn nu bezig met het front-end gedeelte, zodat je daadwerkelijk dingen kan selecteren. Het komt er op neer dat spelers er precies kunnen uitzien als ze willen."

Volgens Neate worden spelers beloond voor het spelen van de game op de manier waarop zij dat willen, aangezien iedere speler met andere doelen en verwachtingen in de game stapt:

"Sommige spelers willen gewoon andere piratenschepen laten zinken, anderen willen verkennen en weer anderen willen quests doorlopen. Dus hoe je ook wil spelen, ons progressiesysteem zal je belonen met onder andere dingen waarmee je het uiterlijk van je personage kan veranderen. Als je de meest bloeddorstige piraat bent en je bent steeds bezig met het zinken van andere schepen en het stelen van schatkisten, dan zullen de beloningen die je krijgt daarbij passen."