Foto: Josh Hallett

Sinds de lancering van de PlayStation 4 is Sony langzaam maar zeker weer zelfverzekerd geworden na een tegenvallende periode met de PlayStation 3. De PS4 was een reusachtig succesverhaal met op het moment zo’n 100 miljoen verkochte exemplaren wereldwijd en dat succes wil de Japanse gigant doorzetten met de PlayStation 5 (of wat de naam van de opvolger ook zal worden). Dankzij The Wall Street Journal weten we nu een stukje beter hoe Sony van plan is om de PS5 release te laten verlopen.

Voor de spelers!

Net als de met de PlayStation 4 lijkt Sony weer volle bak in te willen zetten op de hardcore gamers. In een recentelijke bijeenkomst binnen het bedrijf zou Kenichiro Yoshida, de CEO van Sony, hebben gezegd dat de PS5 (bij release) een ‘niche product’ is die zich in ieder geval in het begin zal gaan richten op de hardcore gaming markt. Best logisch eigenlijk, want dat was ook het plan bij de PlayStation 4 lancering, zoals je in deze trailer wel ziet, en dat wierp enorm zijn vruchten af.

Door gelijk de hardcore gamers binnen te slepen weet Sony direct een grote stap te zetten tegenover de concurrentie. Het bedrijf ziet op het moment Microsoft met haar nieuwe Xbox, codenaam Project Scarlett, als een directe concurrent en ziet ook Google Stadia als een mogelijke tegenstander. Dit alleen wel pas op lange termijn zodra het internet beter is en Nintendo wordt niet als een bedreiging gezien vanwege de andere doelgroep die het bedrijf aanspreekt.