Elk jaar is het weer een strijd om welke voetbalgame er met de titel vandoor gaat. Eerder al heeft FIFA 18 zijn hebben en houden getoond, maar tijdens de E3 werd de bal aan PES 2018 gegeven. Met een enthousiaste Adam Bhatti, PES Global Product & Brand Manager, én een uitgebreide speelsessie, wist ook dit spel zijn kleuren te tonen.

Een nieuwe start

Om de lijn der verwachtingen in stand te houden betreffende PES 2018, is het aan te raden om al je ideeën over de franchise tot nu toe overboord te gooien. De serie is namelijk bezig met een drie-jaren plan om Pro Evolution Soccer een heel andere richting in te sturen. Het lijkt erop dat deze woorden geen schwalbe zijn, want er is al een hele route van ontwikkelingen uitgestippeld.

PES 2018 is de eerste stap van dit meesterplan. Zo probeert deze game niet langer meer om de competitie met FIFA aan te gaan door een zo'n breed mogelijk publiek aan te spreken, maar focust het zich vooral op wat de al bestaande community erg tof vind. Een groot aantal features wordt uitgebreid om een zo'n compleet mogelijke voetbalgame voor hen neer te zetten.