Pabbl is namelijk een applicatie voor Androidapparaten die, elke keer als je jouw smartphone opstart, een scherm laat zien met daarop relevante content gefilterd op jouw interesses. Iedere keer als jij een scherm bekijkt en dat opent dan wel wegswipet, krijg je een paar punten die aan jouw Pabbl-tegoed worden toegevoegd. Spaar je lang genoeg door, dan kun je toffe beloningen terugkrijgen. Denk aan een gratis bioscoopkaartje of korting op de aankoop van een toekomstige game.

Pabbl

Ieder scherm biedt wat anders

Mooi meegenomen en het maakt je lockscreen meteen wat levendiger. Oprichter en mede-eigenaar Bas Gerritsen zorgt er samen met de rest van het team voor dat je elke dag iets anders interessants te zien krijgt, zodat je je nooit hoeft te ergeren aan de artikelen die de app voorschotelt. “Ieders telefoonscherm is persoonlijk. We snappen dus dat de ervaring die we voorschotelen clean, divers en mooi moet zijn."

Denk bijvoorbeeld aan een nieuwe toffe gadget dat in het zonnetje wordt gezet of een te gekke nieuwe jas. Daarnaast worden er leuke artikelen of informatieve schermen voorgeschoteld, zoals updates van Metro, het recente weerbericht van Buienradar of het heetste gamenieuws van onze eigen site.

De app bestaat nog niet zo heel lang, maar met bijna 100.000 downloads in de Google Play Store en veel positieve reacties van gebruikers is de vuurdoop in ieder geval een groot succes. En dat schept positieve verwachtingen voor wat de toekomst van start-up Pabbl zal gaan brengen.

Pabbl

Pabbl als relevante manier van adverteren

Om de kwaliteit te waarborgen, gaat Pabbl in ieder geval alleen de samenwerking aan met merken die goed bij de doelgroep van jongeren, millennials, passen en voor kwaliteit staan. Brandfield, Domino’s Pizza, HEMA en Coolblue, het zijn een handvol namen van partners waarmee Pabbl nauw samenwerkt.“Niet toevallig zijn het allemaal kwaliteitsmerken. Onze gebruikers zijn kritisch en stellen terecht hoge eisen aan de content die wordt weergegeven,” aldus Gerritsen.

Pabbl lijkt met de app een leuke nieuwe manier van adverteren gevonden te hebben die goed aansluit op de jonge, digitale generatie. Een foldertje in de brievenbus is achterhaald en TV kijken we allemaal allang niet meer, toch? Als gebruiker blijf je op de hoogte van relevante onderwerpen en producten die jou als het goed is aanspreken, om daar vervolgens ook nog eens voor beloond te worden. Bijkomend voordeel is dat je als lezer van XGN.nl ook onze belangrijkste content nooit meer zult missen.