Het zijn niet alleen de belden waar ontwikkelaar Moon Studios de speler wil imponeren, want dit gebeurt namelijk ook door de gameplay. Tijdens gamescom 2018 konden we aan de slag met het nieuwe deel en zijn we het volgende te weten gekomen. Dit zijn de Ori and the Will of the Wisps features die je moet weten!

Vechten tot je flauwvalt

Voor de gevechten zijn er verschillende soorten aanvallen die altijd ingesteld kunnen worden om de speler keuzevrijheid te geven. Zo kun je voor de langzamere hamer-aanval gaan die een snel opbouwende combo in petto heeft of je hebt natuurlijk de mogelijkheid om een schot te lossen met een pijl en boog. Je kunt daarnaast ook voor een grote speer kiezen die korte tijd moet opladen voordat deze een vernietigende aanval loslaat op je vijanden. Als laatste is er in de gevechten ook de mogelijkheid een herstellende aanval te gebruiken die je levensbalk weer aanvult, terwijl de zwaardvechtende aanval waarschijnlijk voor veel spelers de standaard zal zijn.

Voor welke vechtmethode je ook kiest, je kunt op alle manieren een stevig robbertje vechten verwachten. De vijanden zijn namelijk erg divers en komen uit alle hoeken en gaten om je aan te pakken. Zo ook uit het zand, een plek waar de speler zelf ook kan ronddwalen zodra je een nieuw trucje vrijspeelt. Dit geeft je vervolgens weer nieuwe mogelijkheden tijdens het vechten, maar ook daarbuiten.