XCOM 2 lootsysteem moet meer bruikbare onderdelen opleveren

    XCOM 2 krijgt een systeem waarbij spelers buitenaardse technologie van gedode vijanden kunnen buitmaken. Het XCOM 2 lootsysteem moet een verbetering ten opzichte van de vorige XCOM-game worden.

    In het vorige XCOM-spel, Enemy Unknown, moesten spelers buitenaardse snufjes verzamelen om nieuwe voorwerpen (zoals wapens) te kunnen maken. Je kreeg automatisch een bepaalde hoeveelheid van deze technologie na het voltooien van een missie. In XCOM 2 is dit ook het geval, maar kun je ook tijdens missies technologie verzamelen.

    Meer technologie dankzij XCOM 2 lootsysteem

    Doordat spelers nu voorwerpen van gedode vijanden kunnen buitmaken, levert dat meer bruikbare onderdelen op. Met de buitenaardse technologie kunnen spelers in hun basis van alles doen. Zo kunnen ze hun wapens of de vaardigheden van de speelbare soldaten aanpassen.

    Behalve het nieuwe XCOM 2 lootsysteem zijn er ook andere functies toegevoegd aan de game. Zo kunnen spelers op bepaalde momenten gebruikmaken van stealth om vijandelijke gebieden te infiltreren. Verder zal ontwikkelaar Firaxis veel mogelijkheden bieden om gameplay mods voor XCOM 2 te maken.

    Om dat laatste voor elkaar te krijgen, krijgt de game ondersteuning voor de Steam Workshop en Unreal Editor. Daarnaast is Firaxis van plan om de broncode voor de gameplay te publiceren, zodat bestaande vaardigheden gedeeltelijk aangepast kunnen worden.

    XCOM 2 is een exclusieve PC-titel. De release staat gepland voor november.

    XCOM 2

    Verkijgbaar vanaf 5 february 2016

    Meer over deze game
    Loading...
    x

    © 2005 - 2021 Alle rechten voorbehouden.