World of Warcraft PvP laat je binnenkort van kant wisselen

    Een patch voor World of Warcraft: Warlords of Draenor moet de wachttijden voor Player vs. Player-wedstrijden (PvP) korter maken. Ontwikkelaar Blizzard wil dat doen door spelers in World of Warcraft PvP van factie te laten wisselen: Alliance-spelers kunnen voor de Horde strijden en andersom.

    Vooral op servers waar één factie veel meer spelers heeft dan de andere factie, kan het soms lang duren voordat spelers aan een World of Warcraft PvP-wedstrijd kunnen meedoen. Daarom introduceert Blizzard speciale non-player characters (NPC's), de zogenaamde PvP Mercenary Recruiters.

    Deze Recruiters maken het voor een speler mogelijk om in World of Warcraft PvP voor de vijand te strijden. Personages die dit doen, krijgen een vermomming zodat ze goed in het team passen. Vechten voor de andere kant zal weinig invloed hebben op PvP-beloningen.

    Blizzard heeft namelijk aangegeven dat spelers bij winst of verlies dezelfde beloningen krijgen als wanneer ze voor hun eigen factie spelen. Alleen de factiegebonden beloningen zijn logischerwijs niet beschikbaar wanneer je voor een vijandelijk team speelt.

    Wachtrijen World of Warcraft PvP worden korter

    Spelen voor de andere kant in World of Warcraft PvP is uiteraard optioneel: spelers kunnen zelf kiezen of ze voor hun eigen factie of die van de tegenstander willen vechten. Wel kan strijden voor de vijand ervoor zorgen dat teams veel sneller gevormd worden dan in het verleden.

    Gamers kunnen de nieuwe functie binnenkort uitproberen op de openbare testservers van World of Warcraft. Eind juni kwam patch 6.2 voor de game uit, de trailer voor die patch is bovenaan dit artikel te zien.

    World of Warcraft

    Verkijgbaar vanaf 11 february 2005

    Meer over deze game

    © 2005 - 2020 XGN B.V. Alle rechten voorbehouden.