UPC en Ziggo fusie leidt tot problemen bij consumenten

    De fusie tussen UPC en Ziggo verloopt niet overal zonder problemen. Ruim een kwart van de ondervraagden ondervond problemen met tv-kijken na de UPC en Ziggo fusie, dit blijkt uit een enquête van de consumentenbond.

    De enquête van de Consumentenbond werd gehouden onder 3000 Ziggo-klanten. Ruim een kwart van de ondervraagden ondervond problemen met tv-kijken na het opnieuw instellen van de zenders. Ruim 40 procent van de ondervraagden meldde deze klachten bij de klantenservice van Ziggo. Een kwart van deze problemen werd niet opgelost.

    Meer dan de helft van de klachten gaan over strepen en blokken in beeld en een vijfde van de klachten gaan over wegvallend beeld. Daarnaast worden er ook andere problemen gemeld. Waaronder klachten over het verdwijnen van sommige zenders, minder informatie in de programmagids en slechte ontvangst.

    Ziggo-klanten kunnen hun klachten melden bij de klantenservice van Ziggo. Hier krijgen sommige klanten te horen dat ze zelf een nieuwe splitter of kabel moeten kopen.

    Kabbelmaatschappij wordt Zigo na UPC en Ziggo fusie

    De fusie van Ziggo met Liberty Global (het moederbedrijf van UPC) heeft ervoor gezorgd dat alle Ziggo-klanten hun tv-zenders opnieuw moeten instellen. De kabelmaatschappij zal na de UPC en Ziggo fusie vanaf april 2015 verder gaan onder de naam Ziggo.

    Loading...
    x

    © 2005 - 2021 Alle rechten voorbehouden.