Spotify heeft 53 procent meer inkomsten uit advertenties

    De populaire dienst Spotify heeft de inkomsten uit advertenties met 53 procent zien groeien. De groei is bekendgemaakt via documenten uit Spotify for Brands, een afdeling die adverteerders helpt.

    Om hoeveel euro het precies gaat, dat is nog niet bekend. Het eerste kwartaal van 2015 had in ieder geval 53 procent meer advertentie-inkomsten. Spotify maakte een nog grotere groei door op gebied van inkomsten uit mobiele advertenties, waar een toename van 380 procent te zien was.

    De extra inkomsten heeft de muziekdienst te danken aan het groeiende aantal gebruikers. In mei 2014 had de dienst 40 miljoen actieve gebruikers, in januari 2015 waren dit er 60 miljoen. Ongeveer 45 procent van alle gebruikers luistert muziek via de gratis versie, dit is de versie met advertenties.

    Spotify krijgt nieuwe advertentie mogelijkheden

    Het bedrijf heeft wel bekendgemaakt dat het nieuwe mogelijkheden gaat introduceren op gebied van advertenties. Advertenties kunnen gerichter worden, dus sporters krijgen andere advertenties dan bankhangers. Je kan zometeen jouw advertentie richten op een bepaald(e) leeftijd, geslacht, land, taal, tijd en platform.

    © 2005 - 2020 XGN B.V. Alle rechten voorbehouden.