Snapchat krijgt binnenkort in-app advertenties

    Foto-app Snapchat krijgt binnenkort in-app advertenties. Dat heeft CEO en medeoprichter Evan Spiegel laten weten op de Vanity Fair New Establishment Summit.

    In een discussie met Katie Couric, correspondent van ABC News, en Michael Bloomberg, de voormalige burgemeester van New York, bevestigt Spiegel zijn uitspraak over de Snapchat-advertenties. "Volgens ons zijn ze best wel cool", aldus de CEO van de september 2012 opgerichte app.

    Verder maakte Spiegel bekend dat gebruikers ervoor kunnen kiezen om de advertenties te bekijken of over te slaan. Spiegel benadrukt dat de ads de berichten van gebruikers niet zullen dwarsbomen.

    Snapchat gebruikt advertenties om aan te sluiten bij de 'Story'-functie

    De reclame zal juist eerder aansluiten bij de zogeheten 'Our Story'-functie van de foto-app. Wanneer je bijvoorbeeld een snap stuurt over het Oktoberfest, kun je een reclameboodschap over dat feest te zien krijgen.

    Tot slot zegt Spiegel dat Snapchat geen advertenties persoonlijk op gebruikers zal richten, zoals bijvoorbeeld Facebook dat wel doet. Ze worden zoals gezegd slechts via de Story-functie toegepast. Een precieze datum voor de invoering van de in-app advertenties staat nog niet vast.

    In mei kreeg de sociale app ook al tekst- en videochat

    In mei innoveerde de sociale app al door tekst- en videochat toe te voegen.

    © 2005 - 2020 XGN B.V. Alle rechten voorbehouden.