Snapchat filter voor kunst in augmented reality op komst

    Snap Inc. is al een tijdje bezig met Augmented Reality. Denk maar aan de vele Snapchat filters om je gezicht mee te versieren of de vlinders en blaadjes die door je beeld vliegen. Het bedrijf achter de succesvolle app heeft nu een website gelanceerd met een timer. Die klokt af naar de onthulling van een nieuwe AR-functie.

    Om 21.00 uur Nederlandse tijd vindt de onthulling plaats, maar hackers zijn er al achter gekomen wat het inhoudt. Snapchat krijgt namelijk een nieuwe functie om kunstvoorwerpen te tonen in augmented reality. Snap Inc. werkt daarvoor samen met kunstenaar Jeff Koons, bekend van de ballonnen hond.

    Met de nieuwe functie kunnen Snapchatgebruikers op specifieke locaties het filter gebruiken om onder andere grote digitale standbeelden te ontdekken. Snapchat vraagt om aanmeldingen van artiesten die hun kunst aan het platform willen toevoegen.

    Nieuw Snapchat filter voor kunst in augmented reality

    Snap Inc. noemt haar augmented reality-techniek World Lens. Het verschil tussen de modellen die je nu ziet en de objecten die straks in beeld verschijnen is dat laatstgenoemde 3D is. Je kan daadwerkelijk om het kunstobject heenlopen, dat aan een vaste locatie gebonden is.

    Door de nieuwe techniek kan Snapchat gesponsorde World Lenses inzetten. Dit houdt in dat je straks filters te zien krijgt die speciaal op jou afgestemd zijn. Door middel van demografische gegevens weet Snapchat wat al dan niet jouw voorkeur heeft. Jij ziet dus andere merken in augmented reality dan bijvoorbeeld je ouders.

    Persoonlijk tintje

    De recent toegevoegd geofilters die in een aantal Europese landen beschikbaar zijn, zijn ook al afgestemd op de gebruiker. Mensen kunnen zelf filters ontwerpen om over een foto te plaatsen voor onder andere verjaardagen en bruiloften. Onder andere Nederlandse gebruikers kunnen hier gebruik van maken.

    © 2005 - 2020 XGN B.V. Alle rechten voorbehouden.