Oculus Rift update ondersteunt nu de beste feature van de HTC Vive

    Met de Oculus Rift update 1.15 krijgt VR bril nu ondersteuning voor de beste feature van de HTC Vive. Door de update wordt room-scale VR nu volledig ondersteund.

    Room-scale VR werd technisch al sinds december 2016 ondersteund, maar de functie verkeerde heel lang in de bèta voordat het officieel werd goedgekeurd. Voor de functie heb je speciale sensoren nodig net als bij de HTC Vive. Deze sensoren maken in theorie volledige 3D tracking van al jouw ledematen maten mogelijk. Hierdoor is het mogelijk om naast een controller ook jouw hele lichaam als input methode te gebruiken.

    In de experimentele fase van de functie waarschuwde Oculus al voor bugs en andere kinderziekte aan early adopters. Na zes maanden ontwikkeltijd tijd en vele updates is het systeem volgens Oculus robuust genoeg voor de normale consument waardoor de bèta tag door Oculus is verwijderd. Zo kun je nu games zoals Batman Arkham VR en Rift Star Raiders.

    Oculus Rift update met room-scale VR

    De HTC Vice ondersteunt de rooms-scale VR al vanaf het begin en Oculus spendeerde al geruime tijd om de achterstand in te halen. In de begin fase van de software kon de Oculus VR bril niet direct aangesloten worden op de tracking sensoren en moesten gebruikers een vierdelige blog serie volgen om de tracking sensoren werkend in te stellen.

    Door de 1.15 update worden drie tracking sensoren volledig ondersteund waardoor het nu eindelijk plug-en-play is geworden voor de Oculus Rift met room-scale VR. De losse Oculus Rift bril kost bij bol.com 775 euro, de overige accessoires zoals de touch controllers en de VR-tracking sensoren zijn apart verkrijgbaar.

    Loading...
    x

    © 2005 - 2021 Alle rechten voorbehouden.