'Microsoft leert nog van microtransacties'

    Xbox One launchtitels als Ryse: Son of Rome, Forza Motorsport 5 en Killer Instinct hebben gemixte reacties gekregen over het feit van microtransacties. Hoofd van Microsoft, Phil Spencer, geeft aan dat het bedrijf nog bezig is met een strategie voor de microtransacties.

    Tegenover Kotaku zegt Spencer dat het bedrijf nog steeds aan het leren is over de microtransacties. De website vroeg aan Spencer waarom het bedrijf bij elke titel een andere strategie gebruikt: bij Ryse zijn de microtransacties niet verplicht, Killer Instinct is bijna volledig gebaseerd hier op en Forza 5 biedt microtransacties aan voor betere auto's, iets wat ontwikkelaar van de racer Turn 10 verdedigt.

    Volgens Spencer zal Microsoft het gedrag van de consumenten in de gaten houden om zo een bepaalde en allesbepalende strategie te bepalen voor microtransacties:

    "We willen weten wat onze achterban gaat doen. Vijf dollar betalen en dan 1000 achievements krijgen zal nooit gebeuren, maar de meeste gamers die microtransacties gebruiken doen het om iets aan te passen, waardoor de gameplay verandert."

    De Xbox One moet begin 2014 in de Nederlandse en Belgische schappen liggen.

    Ryse: Son of Rome

    Verkijgbaar vanaf 22 november 2013

    Meer over deze game

    © 2005 - 2020 XGN B.V. Alle rechten voorbehouden.